انتخاب چهاردهم

مشهد- مدیرکل زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: گفتمان پیروزی انقلاب اسلامی شکل جدیدی از حقوق اجتماعی، فردی و خانوادگی بانوان در جامعه ایجاد و باعث تعادل بین نقش ها و حوقوق آنان شد.

انقلاب اسلامی تعادلی بین نقش ها و حقوق بانوان در جامعه ایجاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، صدیقه حجازی صبح چهارشنبه در مراسم آغاز هفتمین دوره دانش افزایی بانوان مسلمان کشورهای اسلامی در مشهد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ایران هراسی را در دنیا القا می کند وجود این نگرش به بانوان و گفتمانی است که جمهوری اسلامی در حوزه بانوان برقرار کرده است.

مدیرکل زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید به هر طریق ممکن گفتمانهای غلط را در فرهنگ و جامعه اسلامی که منجر به نادیده گرفتن بخشی از حقوق بانوان می شود و یا به نوعی از فرهنگهای مادی گرا وارد شده اصلاح کرد.

وی افزود: در مقوله زن و خانواده با گفتمانهای مختلفی در دنیا مواجهیم که یکی رویکرد افراطی ناشی از تفکر و فرهنگ مادی گرایانه غرب است.

وی ادامه داد: این رویکرد حضور زن در عرصه احتماعی را منوط به فاصله گرفتن از سایر نقشهای ویژه بانوان می داند که این خود ناهنجاریهای بسیاری در سطح جوامع و خانواده ایجاد کرده است.

حجازی نگرش دیگر را تفریطی توصیف و بیان کرد: این دیدگاه در برخی جوامع دیده می شود که بانوان را فاقد هرگونه حقوق و مسئولیت برای ایفای نقشهای اجتماعی تلقی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.