مشهد- از ابتدای خرداد تا پایان دی‌ماه ۸ هزار و ۵۰۰ زوج در سراسر استان، متقاضی طلاق بوده‌اند که میزان آن نسبت به سال گذشته، کاهش نشان می‌دهد.

۸۵۰۰ زوج در خراسان رضوی درخواست طلاق دادند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسؤول اجرای طرح مداخله در طلاق خراسان رضوی،ضمن اظهار مطلب فوق گفت: طرح مداخله در طلاق که با همکاری دادگستری و بهزیستی در حال اجراست، اولین طرحی است که برنامه پایش و ارزشیابی برای آن طراحی و تدوین می‌شود.

دکتر حقدادی اظهار داشت: تا کنون طرح‌های اجتماعی مورد ارزشیابی و نقد قرار نمی گرفتند، از این رو هیچ بازخوردی از اثربخشی و نتایج عملی این طرح‌ها در دست نیست.

حقدادی گفت: اطلاعات دریافتی از ۸ هزار و ۵۰۰ زوجی که برای مشاوره طلاق به مرکز مداخله در بحران بهزیستی مراجعه کرده‌اند در سامانه الکترونیکی طرح به طور دقیق ثبت شده که برای پژوهشگران حوزه خانواده و علوم اجتماعی، یک پایگاه داده‌ای بسیار مفید فراهم کرده است. وی با اشاره به اینکه در طرح مداخله در طلاق، هیچکس در نوبت رسیدگی نمی‌ماند گفت: بیش از ۹۵ درصد این زوج‌ها در همان روز اول تعیین تکلیف می‌شوند و نوبت مشاوره آنها مشخص می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های مددکاران، مشاوران حقوقی و مذهبی و روان‌شناسانی که با طرح همکاری دارند، حدود ۷۲۰ زوج از طلاق منصرف شده و به سازش رسیده‌اند که از نظر آماری حدود ۵/۱۷ درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهد.

این روان‌پزشک گفت: این میزان سازش و دور شدن از طلاق، تا کنون در کشور سابقه نداشته اگر چه این اعداد به خودی خود، نشانه حل مشکلات خانوادگی نیست.

وی بیان داشت: حدود ۵۰ مرکز خصوصی روان‌شناسی و مددکاری در سطح استان با این طرح همکاری دارند.

او افزود: در طول ۲ هفته گذشته، ۴۰۰ طلاق یک ‌طرفه هم به مرکز مداخله بهزیستی ارجاع گردیده و به نظر می‌رسد که تعداد این نوع طلاق‌ها نسبت به کل متقاضیان طلاق، چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه نتایج مشاوره‌ها و کمک‌های روان‌شناسان و مددکاران به تدریج روشن‌تر می‌شود، گفت: با مشخص شدن نتایج پرونده‌ها، اکنون می‌دانیم که تعداد سازش‌ها با آمار اولیه متفاوت بوده و در حال افزایش است.

او اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال، آمار سازش‌ها به ۲۰ درصد هم برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.