بجنورد- مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از واگذاری ۹ و نیم هکتار اراضی ملی برای طرح های کشاورزی دراستان خبرداد.

بیش از ۹ هکتار از اراضی ملی کشاورزی واگذار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا جباران ظهر پنج شنبه درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واگذاری اراضی ملی برای طرح های کشاورزی درسال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت : با توجه به اینکه طرح های کشاورزی به آب نیاز دارد و ما درحال حاضر با بحران آب دراستان مواجه هستیم طرح های کشاورزی به طرح های کوچک تبدیل شده است.

وی به رشد ۵ برابری واگذاری زمین در طرح های غیرکشاورزی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۴۵ هکتار زمین برای طرح های غیرکشاورزی واگذار شد که این رقم درسال جاری به ۲۷۹ هکتار رسیده است.

وی در رابطه با مجوز تغییرکاربری زمین نیز گفت: درسال جاری ۳۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز دراستان شناسایی شد که دراین زمینه ۱۲۱ مورد احکام قضایی قلع و قمع صادرشده است.

جباران درادامه خاطرنشان کرد: درراستای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی به میزان ۶۸۶ هکتار ازاراضی استان درسال جاری تعیین تکلیف و برای آنها سند صادرشده است.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف متصرفین دولتی سه مورد و درسطح ششهکتار انجام شده است.

وی یادآورشد : همچنین درسال جاری ۴۱۳ هکتار اراضی رها شده مورد شناسایی قرار گرفته که در طی مراحل قانونی و طرح در کمیسیون های مربوطه است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی دررابطه با قانون رفع تداخلات ارضی ناشی ازاجرای مقررات موازی گفت : تاکنون از هزارو ۶۰۰ پلاک در استان ۶۰۰ پلاک اصلاحات ارضی داریم که برای ۶ پلاک ملی دراستان رای صادرشده است.

جباران ادامه داد : با بررسی اسناد مردم و دولت ۲۹ هزار و ۵۶۲ هکتار اراضی غیرملی است که ۲۴ هزار و ۴۴۸ هکتار رفع تداخل انجام شده و به زودی سندها تحویل داده خواهد شد.

وی به عملکرد این سازمان در حوزه حدنگاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ انعقاد قرارداد کاداستر در اراضی استان صورت گرفته و دو انعقاد قرارداد نیز درحال انجام فراخوان است. وی خاطرنشان کرد : اراضی قارلق شهرستان بجنورد به مساحت هزارو ۲۰۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد به ارزش یک میلیارد ریال ، اراضی مانه و سملقان به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی به ارزش ۴ میلیارد ریال ، اراضی شهرستان گرمه به مساحت ۲ هزار و ۲۲۰ هکتار به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ، اراضی بجنورد به مساحت ۲ هزار و ۲۳۰ هکتار به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انعقاد قرارداد انجام شده است . جباران ادامه داد: انعقاد قرارداد کاداستر در اراضی شهرستات فاروج به مساحت ۸ هزار هکتار به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و اراضی شهرستان شیروان به مساحت ۱۰ هزار هکتار به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حال انجام فراخوان است.

وی در ادامه در خصوص واگذاری زمین به طرح پالایشگاه کال ایمانی در شهرستان مانه و سملقان گفت :  دو واگذاری زمین به مساحت ۴ هکتار و ۲۰۰ هکتار به این طرح انجام شده است که در ۴ هکتار زمین اجازه نصب تاسیسات و تجهیزات صادرشده ولی در ۲۰۰ هکتار فقط واگذاری انجام شده ولی تغییر و تحول هنوز اتفاق نیفتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.