وزیر خارجه دولت کلینتون همصدا با شمار زیادی از مردم این کشور در اعتراض به طرح ثبت نام مسلمانان توسط رییس جمهوری جدید این کشور، گفت که او و همه مخالفان این طرح آماده اند تا به عنوان مسلمان در کشورشان ثبت نام کنند.

وزیر خارجه پیشین آمریکا: آماده ام به عنوان یک مسلمان ثبت نام کنم

به گزارش قدس آنلاین، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه بیل کلینتون رییس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به اظهارات و تصمیم گیری های دونالد ترامپ مبنی بر فشار و سختگیری نسبت به مهاجران مسلمان در این کشور، در تارنمایی نوشته است: ما تضمین می کنیم که در کنار مسلمانان سراسر کشور و جهان بایستیم.
 
وی در این تارنما که تاکنون 30 هزار نفر به آن پیوسته و همبستگی خود با مسلمانان کشورشان را اعلام کرده اند، ادامه داده است که وقتی همه به شکلی واحد در کنار هم بایستند، هیچ فرد آمریکایی به خاطر نژاد، مذهب، درآمد، هویت جنسی و... از دیگران متمایز نخواهد بود.
 
این در حالی است که به رغم تهدیدهای ترامپ در کمپین های انتخاباتی مبنی بر این که پس از پیروزی، ثبت نام از همه مسلمانان آمریکا را اجباری خواهد کرد، «رینس پریبوس» رییس دفتر ویژه او در گفت وگو با نشریه یو اس ا تودی گفته است که وی چنین تصمیمی نگرفته و خیال ثبت نام از مسلمانان را ندارد.
 
وزیر خارجه کلینتون در پیامی در صفحه توییتری خود نیز نوشته است که هیچ گونه 'ریز نوشته ای' بر روی پیکره آزادی آمریکا وجود ندارد و درهای آمریکا باید همواره به روی همه مردم با عقاید و سلایق گوناگون باز بماند.'
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.