انتخابات

رشتخوار -اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی بخش جنگل با امضای طوماری خواستار تسریع درگزینش امام جمعه شدند.

شورای شهر جنگل خواستار تسریع برای معرفی امام جمعه شدند

رییس شورای شهر جنگل گفت:شهرستان رشتخوار دارای۷۰ روستا؛ چهار دهستان، دو بخش ودو شهر است که بیش از ۶۵هزار نفر جمعیت دارد و مدتی است که جنگل  از شهر هایی شهرستان رشتخوار  از نعمت حضور امام جمعه محروم مانده است.

غلامرضا یعقوبی در گفت و گو با قدس آنلاین با ذکر این که بخش جنگل دارای مشکلات فرهنگی و اجتماعی است مدت ۶ ماه است که از نعمت امام جمعه محروم مانده است و با پی گیریهایی که انجام شده مسئولان مربوطه گفته اند امام جمعه شهر جنگل در حال گزینش است.

یعقوبی گفت: حضور امام جمعه از یک سو باعث پیشرفت وترقی هرچه بیشتر شهر وروستاهای بخش جنگل می شود واز طرفی دیگر؛ مردم از مزایای معنوی نمازجمعه برخودار می شوند.

وی با اشاره به این که قبلا شهر جنگل دارای امام جمعه بوده وبه علت مشکلاتی، این شهر را تر ک  کرده اند گفت: اقامه نماز جمعه  بیش از چهار سال است که   در شهر برگزار می شود ولی متاسفانه ۶ماه  است که این شهر  فاقد امام جمعه است.  

 وی با اشاره به  فراهم بودن  فضای مناسب وکافی جهت اقامه نمازجمعه  واستقرار امام جمعه در شهر جنگل گفت: در حال حاضرنماز جمعه توسط روحانی محل و یا روحانی  که از طرف ستاد نماز جمعه  شهرستان معرفی می شود  اقامه می گردد.

رییس شورای شهر جنگل تصریح کرد: استقبال پر شکوه مردمی در راه‌اندازی نماز جمعه در این شهر از علاقه‌مندی و تلاش برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی است.

وی یاد آور شد: مدت ده سال که جنگل به  شهر  ارتقائ یافته  ودراین  مدت برخی از نمایندگی ادارات در این شهر مستقر هستند و مردم این شهربرای کار های اداری مجبورند تا مرکز شهرستان بیش از یک صد کیلومتر را طی کنند.

وی خواستار استقرر ادارات درا ین شهر شد و گفت: بخش جنگل دارای ۱۹ روستادارد که با محرومیت شدیدی ناشی از خشکسالی  روبروست و نیاز به توجه و همت دولت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.