مشهد- فرماندار مشهد گفت: در اینکه شهرستان مشهد با مشکلات زیادی مواجه است شک و تردیدی وجود ندارد و حتی معتقدیم از دل فرمانداری مشهد باید سه فرمانداری دیگر ایجاد شود تا بتوان مسایل و مشکلات را حل کرد با این حال طرح مسایلی مانند تقسیم بخش مرکزی در مجامع عمومی و سوق دادن آن به سمت هیجانات، کار درستی نیست.

مشهد به سه فرمانداری نیاز دارد/در تقسیم بخش مرکزی هیجانی عمل نکنید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم تکریم و تودیع بخشدار مرکزی مشهد در حالی برگزار شد که در این مراسم سخن اصلی سخنرانان لزوم تقسیم بخش مرکزی مشهد با هدف رفع مسایل و چالش‌های آن بود.

فرماندار شهرستان مشهد هم با حضور در جایگاه با اشاره به این خواسته مطرح شده، اظهار داشت: در این جلسه بحث تقسیم بخش مرکزی مطرح شد که هر چند خواسته فرمانداری نیز است اما باید توجه داشت مسأله تقسیمات کشوری تابع مقررات و کارهای کارشناسی است.

متضرر شدن کشور از طرح مسایل هیجانی

رحیم نوروزیان اضافه کرد: کشور سابقه طرح موارد هیجانی را دارد که اتفاقاً از این محل متحمل  ضرر زیادی شده است.

وی با اشاره به صحبت‌های بادیانی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهرستان مشهد در این جلسه مبنی بر دستور وزیر کشور برای  تقسیم  بخش مرکزی مشهد به چهار بخش تصریح کرد: چنین موضوعی هنوز به فرمانداری ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: معمولاً نمایندگان مجلس خواسته‌هایی در خصوص رفع مسایل حوزه انتخابیه خود دارند و در همین رابطه مکاتباتی با وزرا انجام می‌دهند که البته آن‌ها هم دستور رسیدگی می‌دهند.

موضوع مهم انتخابات

وی با تأکید بر اینکه با اصل موضوع ضرورت تقسیم بخش مرکزی مشهد موافقیم، یادآور شد: اما باید این قبیل موارد در قالب کار کارشناسی بررسی شود، در حال حاضر موضوع مهم، انتخابات است که همه باید تلاش کنند با حضور حداکثری مردم انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مسأله حاشیه نشینی در مشهد، خاطر نشان کرد: حاشیه نیشنی در این کلانشهر قبل از انقلاب هم بوده و اکنون هم هست.اینکه دولت متهم می‌شود در خصوص حاشیه نشینی کاری نکرده است، در حالی است که اتفاقاً دولت بدرستی درک کرد که حاشیه شهر و آسیب‌های اجتماعی دو موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بر همین  اساس هم گام برداشته است.

حل بخش مهمی از مشکلات کشف رود

نوروزیان با بیان اینکه موضوع کشف رود از مشکلات همیشگی مشهد بوده است،گفت: دولت با اقدام‌های یکی، دو ساله اخیر بخش مهمی از این مشکلات و مسایل کشف رود را حل کرده است.

فرماندار شهرستان مشهد با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشف رود در تصرف،ساخت و ساز،و یا کشت صیفی جاتی مانند گوجه  بود، گفت: این محصولات  آبیاری شده با فاضلاب روانه بازار می‌شد در حالی که مصرف آن عامل بسیاری از بیماری‌ها بود و اکنون با رفع تصرف ۷۲ کیلومتر از این اراضی و در اختیار قرار دادن آن به شهرداری برای درختکاری اثری از این کشت‌ها نیست.

پروژه‌های دهه فجری در حاشیه شهر

وی در بخش دیگر با بیان اینکه در دهه فجر ۱۱۳ پروژه با اعتبار ۷۲۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود،تصریح کرد:همچنین ۱۲۷ واحد تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که همه این  پروژه‌ها در حاشیه شهر اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای ۷۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در حاشیه شهراز سوی دولت افزود:در حال حاضر اجرای ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برون سپاری و ۲۰۵ کیلومتر نیز در دست اجراست.

نوروزیان با اشاره به اینکه حاشیه شهر و آسیب‌های اجتماعی، اولویت دولت است، گفت: ارایه بیش از ۴۱ درصد خدمات بهزیستی،اجرای ۵۰ کیلومتر فیبر نوری و اقدام‌های تأثیرگذار آموزش و پرورش در حاشیه شهر از جمله کارهای دولت در حاشیه شهر است.

دستور وزیر کشور برای تقسیم بخش

در این مراسم عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز با تأکید بر ضرورت تقسیم این بخش اظهار داشت: نمایندگان مردم مشهد پیگیر تحقق این مسأله هستند.

بادیانی با اشاره به اینکه خبر خوشی در این خصوص دارد،افزود:دیروز از طریق شیران، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس باخبر شدیم که وزیر کشوردستور   برای تقیسم بخش مرکزی مشهد به چهار بخش را صادر کرده است.

بخش مرکزی و قابلیت شهرستان شدن

عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز اظهار داشت:بخش مرکزی مشهد قابلیت تبدیل شدن به شهرستان با نام توس را دارد که هم سابقه تاریخی توس حفظ می‌شود و هم اینکه مسایل و چالش‌های این بخش  بهتر قابل مدیریت و رسیدگی خواهد بود.

محمد فانی افزود: ساماندهی ساخت و سازها در بخش مرکزی،بهینه سازی عوارض و نظارت عالی بر اراضی کشاورزی از جمله خواسته‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رستمی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی مشهد معرفی و از خدمات باغبان به عنوان بخشدار قبل تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.