بجنورد- سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح ملی خادم آماده در مخاطرات همزمان بصورت پایلوت در بجنورد و اسفراین خبرداد.

طرح خادم جمعیت هلال احمر در خراسان شمالی آغاز شد
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی؛ سعید مهری گفت: در این طرح تسهیل گران و امدادگران با مراجعه به درب منازل آموزش های سرپایی و کمک های اولیه را در ۷ دقیقه  به خانواده ها آموزش می دهند.
وی افزود: ۵ مرحله از ۱۲ مرحله این طرح به این جمعیت اعلام شده که از فردا دوشنبه در بجنورد و اسفراین آغاز می شود.
مهری همچنین گفت: هدف اصلی از اجرای طرح خادم آن است که هر فردی بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند و با رعایت توصیه‌های این طرح، ‌اقدامات ‌لازم برای آماده‌شدن در برابر حوادث را در دستور کار خود قرار دهد.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان افزود:  ۴۸ تسهیلگر جمعیت هلال احمر و ۲۴۰ داوطلب خادم در این طرح مشارکت دارند که درب منازل خانوارها مراجعه کرده و آموزش های لازم را به افراد می دهند.
 آموزش های عمومی و پایه جمعیت هلال احمر از جمله کمک های اولیه، کمک در حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و تصادفات به صورت چهره به چهره برای خانواده ها در این طرح آموزش داده می شود.
 گفتنی ست با اجرای طرح خادم در ۱۲ مرحله با آموزش های همگانی امداد و نجات و کمک های اولیه برای خانواده ها  سطح آگاهی جامعه را در مخاطرات ارتقا می یابد. 
پیش بینی  در این طرح ۲۵۰۰  خانواده   آموزش های لازم را فرا بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.