بجنورد- مدیر کمیته امداد شهرستان جاجرم گفت: حدود ۱۰۰ بخاری گاز سوز استاندارد بین خانواده های محروم این شهرستان توزیع شد.

۱۰۰ بخاری بین خانواده های محروم توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین یوسفی با اشاره به  فصل سرما و نیازمند بودن افراد ساکن روستاهای این شهرستان به بخاری گفت: بخاری های تهیه شده با اولویت خانواده های یتیم، زنان سرپرست خانوار و سالمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام برای رفع نیازهای اولیه جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان انجام شده است، افزود: برای خرید و اهدای این بخاری های گاز سوز و استاندارد بیش از ۲۵۰ میلیون ریال از محل کمک های خیران هزینه شده است.
وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد هدفمند و به فراخور نیاز مددجویان ارائه می شود، اظهار کرد: کمیته امداد توجه ویژه ای به اقشار کم درآمد ساکن روستاهای دورافتاده و محروم دارد؛ بر این اساس تمامی منابع خود را با اولویت مناطق محروم هزینه می کند.
مدیر کمیته امداد جاجرم تصریح کرد: با توجه به مشکلات عمده ای که در روستاها و بخش های محروم وجود دارد اولویت ما تامین وسایل ضروری زندگی نیازمندان در فصول مختلف سال است تا این قشر ضعیف جامعه دچار آسیب جدی نشوند.

وی در ادامه همچنین گفت: هم اکنون بیش از ۱۴۸ یتیم تحت حمایت کمیته امداد جاجرم قرار دارند که با مساعدت خیران تمامی این کودکان از نعمت پدر معنوی بهره مند هستند.

یوسفی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار و۸۰۰  حامی نیکوکار، ایتام تحت حمایت وفرزندان نیازمند غیر یتیم این نهاد را تحت پوشش خود دارند، افزود: امسال حامیان  در قالب «طرح اکرام» و «محسنین»  حدود ۴۵۸ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.
وی با بیان اینکه طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح هایی هستند که کمیته امداد برای رسیدگی به حال نیازمندان در دست اجرا دارد، گفت: خیر می تواند در هر کدام از این طرح ها، حامی یک یا چند کودک  نیازمند  شود و ماهیانه مبلغی بیش از ۳۰ هزار تومان را به حساب ایتام و محسنین واریز کند.
یوسفی یاد آور شد: نیکوکاران می توانند علاوه بر مساعدت های نقدی ماهیانه و معمول ، حمایت های غیر نقدی در زمینه تامین پوشاک ، مواد غذایی ، خدمات مسکن شامل خرید و ساخت ، ودیعه مسکن ، کمک های درمانی و مساعدت های فرهنگی شامل تجهیزات آموزشی ، فرهنگی ، اعزام به مشهد مقدس و تأمین جهیزیه ایتام را نیز عهده دار شوند .
وی خاطر نشان کرد:  بخشی از مبالغ پرداختی حامیان ، به منظور تضمین آتیه ایتام، در یک حساب مشخص به نام یتیم پس انداز می شود تا در آینده برای تامین هزینه های اشتغال ، مسکن و ازدواج آنان استفاده شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.