کتاب حکمرانی بهداشت جهانی به قلم چلسی کلینتون، فرزند هیلاری و بیل کلینتون توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد.

کتاب «حکمرانی بهداشت جهانی» به قلم کلینتون منتشر شد

به گزارش "قدس آنلاین"، بدون شک مدیریت سلامت و افزایش میزان بهداشت جهانی یکی از موضوعات مهمی است که طی چند دهه اخیر در بحث مدیریت جهان مطرح شده است.

با افزایش روند شکل گیری کمپین ها، سازمان های مردم نهاد و دیگر سازمان های خصوصی و همچنین تقویت بخش خصوصی در انجام مداخلات بشردوستانه به ویژه در بخش سلامت، موفقیت های بزرگی در کنترل بسیاری از بیماری های شایع جهان مانند ایدز، مالاریا، وبا و ... بدست آمده است.

در حقیقت همکاری نهادهای خصوصی و دولتی با یکدیگر توانسته پیشرفت قابل قبولی در بهبود نظام بین المللی سلامت و درمان ایجاد کند.

«چلسی کلینتون»، فرزند «هیلاری» و «بیل کلینتون» به همراه همکار خود یعنی «دوی شریدهار» در کتاب جدید خود با نام «حکمرانی بهداشت جهانی» که به تازگی توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است، با نام بردن از سیستم مدیریتی PPP یا «شراکت عمومی – خصوصی» به عنوان سیستمی کارآمد در مدیریت بهداشت جهانی معتقدند می توان این نظام را به مدیریت بهینه بخش های دیگر مسائل جهانی نیز تعمیم داد و در حقیقت از آن به عنوان نظام مدیریت جدید جهان استفاده کرد.

نویسندگان همچنین با ارائه چارچوب مفهومی چنین مدلی برای مسائل مختلف بین المللی، مزایا و معایب احتمالی موجود بر سر راه اجرای این سیستم را نیز مطرح کرده اند و البته به بررسی راه حل های پیشنهادی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی نیز پرداخته اند.  

گفتنی است، «چلسی کلینتون» در حال حاضر نایب رئیس بنیاد کلینتون و مدرس بهداشت عمومی دانشگاه «میل من» را بر عهده دارد.

«دوی شریدهار» نیز پروفسور دانشکده پزشکی دانشگاه «ادینبرگ» و ریاست سازمان بهداشت عمومی جهانی را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.