بجنورد- با حضور معاون رئیس جمهور، ۱۸۲ پروژه دهه فجر به صورت متمرکز در شهرستان بجنورد با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

۱۸۲ پروژه در بجنورد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ازمجموع  پروژه هایی که صبح پنج شنبه با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولین استان بهره برداری شدند، ۲۸  واحد تولیدی است که این واحد ها ۴۰۰ فرصت شغلی را در استان ایجاد می کنند.

این پروژه ها شامل پروژه های آبرسانی، گازرسانی، مخابرات، برق رسانی، کشاورزی و ... بوده است.

علاوه بر آن افتتاح مرکز تشخیص و درمان سرطان در بیمارستان امام علی(ع) از دیگر پروژه هایی بود که امروز به بهره برداری رسید اما هنوز مجوزهای لازم از سوی سازمان انرژی اتمی به این طرح اختصاص نیافته که با اعطای این مجوز طی چند روز آینده این مرکز نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین طی امروز مجتمع تفریحی توریستی و هتل مجلل شیروان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور در این آیین افتتاحیه پروژه های دهه فجر این شهرستان با اشاره نام گذاری شعار  سال، «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» گفت: باید تمام کارها در جهت مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کند تا بتوانیم به رشد و شکوفایی دست یابیم.

زهرا احمدی پور افزود:با ویژگی هایی که  در هر مکانی وجود دارد باید در مسیر توسعه پایدار این مکان گام برداریم که این هدف نیاز مند تقویت و سرمایه اجتماعی است.

وی با اشاره به حقوق های نجومی اظهار داشت:دولت بدون داشتن هیچ خط قرمزی به ملت ثابت کرد تا بدانند هیچ کار غیر قانونی در کشور  صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد:مردم با اعتمادی که به دولت دارند باید در راستای جلوگیری ار افراط گرایی در کشور جلوگیری کنند و به همه ثابت کنند که در کشور ایران استقلال آزادی حاکم است.

احمدی پور اظهار کرد: استقلال و آزادی در این نظام به راحتی به دست نیامده است که به راحتی از بین رود بنابراین این دولت از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران مراقبت می کند و از این امر مواظبت می کند که افراطی گری به کشور راه پیدا نکند.

وی بیان کرد: دولت نیازمند تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی خود است و خوشبختانه دولت تدبیر و امید با همان رویکرد و با تمرکز بر سلامت اداری و شفافیت اداری تلاش کرده تا خود در این زمینه پیش قدم باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با توجه به شرایط دنیا و منطقه بیش از هر زمان دیگر ثبات را تجربه می کند، خاطرنشان کرد: امروز ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در تحولات اقتصادی و سیاسی دنیا محسوب می شود.

احمدی پور گفت: دولت یازدهم طی چند سال اخیر سعی کرد با حل مشکلات ایران با محیط پیرامونی خود و حل مسائل داخلی در پایدار کردن این امنیت نقش بسزایی داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی نیز  در این مراسم بر رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در این استان تاکید کرد و گفت: مشاغل کوچک و ارزان قیمت می تواند اشتغال زیادی در جامعه ایجاد کند.
محمد رضا صالحی افزود: هر چند در این استان مشاغل بزرگ نظیر پتروشیمی، آلومینا و صنایع فولاد وجود دارند اما، برای رفع بیکاری نیاز به اجرای طرح های کوچک و مشاغل ارزان قیمت است.
وی مشاغل کوچک و ارزان قیمت را در حوزه های صنایع دستی، گردشگی عنوان کرد و افزود: این طرح ها با هزینه های کمتر شغل ایجاد خواهند کرد.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر فراهم شدن زمینه های مناسب و زیر ساخت ها در شهرک ها و نواحی شهرکی این استان برای ایجاد اشتغال های کوچک تاکید کرد و افزود: تعاونی و بخش خصوصی هم باید فعال تر کنیم.
صالحی در ادامه گفت: تورم از ۳۶ و هشت دهم درصد در سال ۹۲ به ۱۱ و ۹ دهم درصد رسیده است.
وی افزود: نرخ بیکاری که در سال ۹۲، ۱۲  و ۴ دهم درصد بود هم اکنون به ۱۱ و یک دهم درصد رسیده که نرخ بیکاری در تابستان امسال به ۹ و هفت دهم درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.