کرمان - مدیر کل بحران استان کرمان گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی احتمال بارش های شدید و ایجادمشکلاتی برای مردم در مناطق کوهستانی استان وجود دارد و به همین دلیل نیروهای امدادی و ستاد بحران در مناطق غربی استان آماده باش هستند.

هشدار وقوع سیلاب در شهرستان های غربی کرمان/ کندی تردد در محورهای برفگیر استان

محسن صالحی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از آماده باش نیروهای امدادی وستاد بحران در مناطق غربی استان خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی های هواشناسی از احتمال بارش های شدید در مناطق کوهستانی خبر دادند و به همین دلیل رانندگان و مردم برای تردد در محورهای این مناطق اصول ایمنی را بیش از گذشته مدنظر قرار دهند.

همچنین بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان این ناپایداری ها به طور متناوب از اواخر وقت امشب تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت و بیشترین شدت بارش ها روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان پیش بینی می شود.

بنا بر این گزارش با توجه به شدت بارش ها آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها،  لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست.

کندی تردد در محورهای برفگیر استان

همچنین مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان از استقرار راهداران از صبح دوشنبه در جاده‌های برف گیر  استان خبر داد.

خداداد مقبلی گفت: با تلاش راهداران و پلیس راه، تردد در تمام محورهای استان کرمان جریان دارد.

 وی با اشاره به اینکه در اکثر شهرستان‌های استان کرمان امروز بارش باران داریم، افزود:  با توجه به بارش برف خفیف، گردنه ها مانند کفنوئیه و خانه سرخ تردد در این مسیرها جریان دارد.

وی با تاکید به اینکه رانندگان در جاده های خیس با سرعت مطمئنه حرکت کنند گفت :  از سفرهای غیر ضروری امروز و فردا خودداری کنند.

بیشترین شدت باران در محور دهبکری گزارش شده  است.

هواشناسی استان ۳۷ میلیمتر بارش در استان گزارش کرده است

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، بیشترین میزان بارش در شهرستان بافت با ۱۴ میلیمتر بوده است.

از شهرهای بابک، سیرجان و جیرفت  ۸ میلیمتر، پس از بافت بیشترین بارش ها را گزارش شده و  در شهر رفسنجان و کرمان با حدود ۴ و ۲ میلیمتر بارش، کمترین میزان بارندگی را داشته اند.

اکثر نقاط استان ریزش باران را داریم و کلیه مسیرها باز است

یوسف نجفی رئیس پلیس راه  استان کرمان نیزاظهار کرد: در مسیر جاده کرمان-بافت، گردنه کفنوئیه، گردنه خانه سرخ و تا حدی گردنه سرچشمه در محور سرچشمه ـ رفسنجان بارش برف و در اکثر نقاط استان ریزش باران را در حال وقوع بوده و دیگر مسیرها باز است.

وی گفت : در مسیرهایی که ریزش برق وجود دارد  از تردد تریلر جلوگیری می شود.

نجفی اظهار کرد: گشت پلیس راه در ابتدای محور تمامی گردنه های کوهستانی استان کرمان مستقر بوده و از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ به این محورها جلوگیری می شود.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: همه رانندگانی که قصد مسافرت از مناطق کوهستانی و ارتفاعات را دارند حتما به زنجیر چرخ و وسایل گرما زا مجهز باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.