به گزارش «قدس آنلاین»، نمایشگاه رسانههای تخصصی با هدف معرفی جایگاه و ظرفیتهای رسانههای تخصصی، هموارسازی تحقق اقتصاد دانش بنیان و ارتقای سواد علمی جامعه، به مدت ۴ روز در بازه زمانی ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار میشود.
تمام نشریات (چاپی یا الکترونیک) دارای زمینه «اختصاصی» یا «تخصصی» میتوانند در ۶ گروه «علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و هنر» در این نمایشگاه حضور یابند. گروه یا گروههای دیگر، در صورت نصاب داشتن، اضافه میشوند.
گروه های زیر میتوانند در نمایشگاه شرکت کنند:
۱. نشریات چاپی یا الکترونیک که در پروانه انتشار آنها عبارت اختصاصی یا تخصصی درج شده است.
۲. دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور
۳. پنج خبرگزاری اول، ۲۰ روزنامه اول، پنج خبرگزاری تخصصی اول و ۱۰ پایگاه خبری اول (مطابق طرح رتبه بندی رسانهها)
۴. غرفه های برتر بیست و یکمین و بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات
۵. نمایندگی های رسانه های خارجی در تهران
۶. روابط عمومی دستگاه ها
۷. نشریات علمی دانشجویی(به صورت تجمیعی)
نشریات هر یک از دانشگاهها میتوانند به صورت انفرادی در گروه تخصصی خود و یا به صورت تجمیعی، حضور یابند.
«نشستهای خبری مسئولان ارشد کشور، معرفی و تقدیر از مجلات ماندگار بخش خصوصی، کارگاههای آموزشی، نشستهای تخصصی، تورهای آموزشی دانشگاهها» از جمله برنامههای پیش بینی شده برای نمایشگاه رسانههای تخصصی عنوان شده است.
به منظور برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیش بینی فضا، تأمین امکانات نمایشگاهی، تدارکات، تهیه خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و ...، پیش ثبت نام متقاضیان از امروز هفتم اسفند و از طریق وبسایت نمایشگاه مطبوعات(pressexpo.ir) آغاز و تا دهم اسفند ادامه دارد.
رسانههایی که در حوزه فناوریهای نانو، زیستی، اطلاعات و شناختی منتشر میشوند، از تخفیف ویژه استفاده میکنند.
تعرفه واگذاری غرفهها نیز برای رسانههای بخش خصوصی و غیر خصوصی متفاوت و به این شرح است: هر واحد سازه برای بخش خصوصی: ۵۰۰ هزار تومان و برای رسانههای غیر خصوصی: یک میلیون تومان
حداکثر سازه ثبت نامی برای هر رسانه، ۴ واحد است که به صورت پیش ساخته از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه طراحی، اجرا و تحویل میشود.
محل برگزاری نمایشگاه پس از برآورد نهایی و بر اساس میزان ثبت نام اولیه رسانهها و رسیدن به نصاب، اعلام میشود.
نظر شما