مشهد- جمعی از اهالی منطقه صالح‌آباد در آستانه سال نو خواستار راه‌اندازی مراکز فوق‌العاده عرضه مستقیم کالا در مناطق محروم و مرزی شدند.

مردم صالح‌آباد تاکنون طعم نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را نچشیدند

به گزارش قدس آنلاین، یک شهروند صالح‌آبادی می‌گوید: مسؤولان استانی از جمله سازمان بازرگانی و شورای اصناف استان و استانداری باید طوری برنامه‌ریزی کنند که علاوه بر شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار، بخش‌های محروم و مرزی همچون صالح آباد که از هر نظر دچار مشکلات اقتصادی و تورم مضاعف هستند، از فرصت مناسب عرضه مستقیم کالا بهره‌مند شوند.

شهروند دیگری هم اظهار می‌دارد: مسافت طولانی صالح آباد با شهرستان‌های همجوار، کرایه‌های سنگین حمل بار، اجاره بها و همچنین خشکسالی‌های پی در پی سبب شده، بیشتر قیمت کالاها در این منطقه محروم و مرزی افزایش یابد و به همین دلیل ایجاد نمایشگاه‌های دایمی و از جمله نمایشگاه بهاره در این بخش لازم و ضروری است.

یک جانباز هم می‌گوید: سال‌هاست که مردم این دیار در انتظارند تا روزی فرا رسد که مایحتاج اساسی را بدون واسطه و در شهر خود با تخفیف و قیمت مناسب تهیه کنند، اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی با اظهار گلایه از وضع موجود بازار معتقد است: قدرت خرید مصرف کنندگان بویژه در مناطق محروم مرزی چون صالح‌آباد بمراتب از سایر شهرها و شهرستان‌ها پایین‌تراست و به همین دلیل تورم، ما را بیشتر به ستوه آورده و تاب و توان و رمق اقتصادی ما را گرفته است.

بخشدار صالح آباد اما در این خصوص می‌گوید: دایر کردن، پیگیری، هماهنگی، نظارت و صدور مجوزهای قانونی نمایشگاه‌های بهاره، زمستانه، طرح ضیافت جزو وظایف اداره صنعت و معدن تربت جام است و از سویی پوشش آن‌ها نیز کاملاً جنبه شهرستانی دارد چون در صالح آباد چنین اداره‌ای وجود ندارد.

حسن زنگویی زوزنی می‌افزاید: گرچه تجربه برگزاری چهارشنبه بازار با تمهیدات زیاد در گذشته چندان مورد استقبال در صالح آباد واقع نشد و مورد بی‌مهری قرار گرفت، اما اگر افرادی از بخش خصوصی برای برپایی نمایشگاه بهاره اعلام آمادگی کنند ما نیز استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.