تحولات لبنان و فلسطین

شهرکرد- عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی از رشته‌ها باید در آموزش عالی متوقف و رشته‌های دانشگاهی بر اساس توانمندی‌های منطقه‌ای تدوین شوند.

لزوم توقف برخی رشته های/ دانشگاه‌ها باید دانشجوی کارآفرین تربیت کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی زاهدی در جلسه هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه‌های استان چهار محال و بختیاری با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، گفت: تنها راه‌حل این مشکلات اقتصاد مقاومتی و تکیه به توانایی‌های داخلی است.
وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری سه مؤلفه حاکمیت، ملت و دانش را مؤثر در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: حاکمیت با ریل‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها، درگیر شدن ملت و بخش خصوصی و استفاده از دانش باعث موفقیت یک اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود.
وی با بیان اینکه ما باید چرخه علم به ثروت و علم به محصول را اولویت کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: دانشگاه‌های امروز ما در این حد نیستند و بسیار عقب هستیم.
زاهدی با اشاره به اینکه کشور در تبدیل علم به ثروت که ترکیب نوآوری و فناوری است رتبه 120 جهان را دارد، تصریح کرد: در مجلس قوانین خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در جهت پیوند بین علم و ثروت تصویب شد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس اعتبارات پیش‌بینی شده برای خرید تجهیزات دانشگاهی در سال آینده را یک هزار و 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها آموزش‌ها را کاربردی و دانشجوی کارآفرین تربیت کنند.
وی به مراجعه 600 هزار نفری به کانال‌های آموزشی و مراجعه 200 هزار نفری به طور روزانه به کانال‌های مشاوره و خانواده در فضای مجازی کشور اشاره کرد و گفت: رشته‌های علوم انسانی نیز می‌تواننددر این زمینه کارآفرین باشند.
زاهدی اقتصاد مقاومتی را مربوط به نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: دانشگاه‌های ما فقط 18 درصد آموزش مهارتی دارند که عمده آن در دانشگاه‌های علمی کاربردی است و پیش‌بینی شده است این عدد طی پنج سال آینده به 30 درصد برسد.
وزیر سابق علوم بر آمایش سرزمینی در آموزش عالی تأکید کرد و گفت: برخی از رشته‌ها باید در آموزش عالی متوقف و رشته‌های دانشگاهی بر اساس توانمندی‌های منطقه‌ای تدوین شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.