انزلی-فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: حضور در بنادر کشورهای دوست و همسایه با شعار صلح و دوستی است.

حضور در بنادر کشورهای دوست و همسایه با شعار صلح و دوستی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناخدا احمدرضا باقری پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه اعزام چهارمین ناوگان صلح و دوستی ایران به روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مقتدرانه در عرصه دریای خزر پشتوانه بزرگی برای سیاستمداران و دولتمردانی بوده که به دنبال احقاق حق ملت ایران در دریای خزر هستند.

 وی افزود: با وجود اینکه سال‌های زیادی از تاسیس ناوگان شمال در منطقه چهارم نمی‌گذرد اما در دریای خزر گام‌های بلندی برای نمایش اقتدار در راستای توسعه صلح و دوستی در خزر برداشته و در سال‌های اخیر با حرکات بسیار خوب بهره‌های راهبردی برای کشور به دست آمده است.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگان صلح و دوستی با ترک بندر انزلی در تاریخ ۱۹ اسفند در بندر ماخاچ‌قلعه روسیه پهلوگیری می‌کند، تصریح کرد: این ناوگروه شامل دو فروند شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز درفش بوده و هدف از این ماموریت ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه دریای خزر و در کنار آن تعاملات نیروهای دریایی حاشیه دریای خزر به صورت متقابل است.

وی دیدار با مسؤولان کشور هدف، مسابقات ورزشی و بازدید از مکان‌های نظامی را جزو برنامه‌ها و ماموریت ناوگروه صلح و دوستی به ماخاج‌قلعه عنوان کرد و گفت: مدت زمان سفر سه روزه است و در روز چهارم ناوگروه منطقه روسیه را ترک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.