بجنورد- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تعداد متوفیان ناشی از تصادفات استانی در محورهای برون و درون شهری تا پایان دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد کاهش یافت.

متوفیان ناشی از تصادف در محورهای استان ۸ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بابک سلحشور اظهار کرد: تا پایان دی ماه ۲۰۵ نفر (۱۵۰ مرد و ۵۵ زن) در تصادفات جان باخته‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۳ نفر بود.

وی افزود: بررسی وضعیت عمومی این افراد نشان می‌دهد میانگین سنی این افراد بیش از ۳۹ سال است و از کل افراد متوفی در تصادفات تا پایان دی سال جاری، ۷۰ درصد متاهل و ۳۰ درصد مجرد بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین با بررسی بیشتر مشخص شد ۱۰۶ نفر یعنی بیش از نیمی از کل افراد متوفی (۵۱ درصد)، مرد متاهل و طبیعتا سرپرست خانوار بوده‌اند که از دست دادن آنها حتما طبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی برای بازماندگان و خانواده این افراد دارد.

سلحشور گفت: همچنین این واقعیت نیز قابل تامل است که یک پنجم جان باختگان تصادفات استان، دارای مدرک دیپلم و بالاتر از آن بوده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود:  محل تصادفات منجر به فوت کل این افراد در بیش از ۸۴ درصد موارد محورهای برون‌شهری و جاده های خاکی و روستایی است که بیشترین آن در جاده‌های اصلی استان رخ داده و در جاده‌های درون‌شهری نیز بیشترین تصادفات منجر به مرگ این افراد خیابان‌های اصلی هستند.

سلحشور اظهار کرد: بررسی محل فوت افراد نشان داد که حدود نیمی از افراد فوت شده، در محل حادثه(سر صحنه) جان باخته‌اند که این امر خود می‌تواند گویای شدت تصادفات باشد.

وی افزود : بیش از ۴۱ درصد متوفیان تصادفات در بازه زمانی مذکور راننده بودند، بنابراین به ایشان توصیه می شود ضمن استفاده از کمربند ایمنی و رعایت نکات ایمنی، از رانندگی هنگام خواب آلودگی جدا خود داری کنند.

مرگ ۶۴ راکب موتورسوار

همچنین وی با بیان اینکه ۶۴ راکب موتورسوار در تصادفات استان جان باخته‌اند گفت: تقریبا در هر چهار روز یک راکب موتورسوار در استان جان می بازد که این امر لزوم بیشتر استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگان توسط راکبین موتور را تصدیق می کند.

این مسئول گفت: بررسی علت نهایی فوت این افراد نشان می‌دهد در مرگ ۶۶ درصد افراد ضربه به سر و عوارض ناشی از آن، از جمله شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی و آسیب بافت مغزی ،اولین علت نهایی مرگ افراد است.

سلحشور خاطر نشان کرد: شهرستان مانه و سملقان در مسیر پر تردد مسافرین استانی قرار دارد که در آمار پزشکی قانونی نیز مشهود است به نحوی که در این مرکز، بیشترین جان باخته تصادفات استان با تعداد ۵۸ نفر معاینه شده‌اند.

لازم به ذکر است پزشکی قانونی تنها مرجع اعلام آمار متوفیات تصادفات است و علت نهایی فوت کلیه متوفیات تصادفات و آمار آن توسط مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور بررسی و اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.