انتخاب چهاردهم

یزد- مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: سردفتران باید زوج‌های جوان را برای دریافت گواهینامه مهارت‌های زندگی و شرکت در دوره‌های آموزشی ترغیب نمایند

زوج‌های جوان برای دریافت گواهینامه مهارت‌های زندگی ترغیب شوند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علی‌محمد زنگانه پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج که به صورت پایلوت در یزد اجرا می‌شود، اظهار داشت: ارائه آموزش‌ های  مهارت زندگی درقبل وبعد از ازدواج از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این آموزش‌ها حتی در زمان محضر خوب می باشد لیکن ضروری است این آموزش‌ها به دوران قبل از ازدواج یعنی پادگان‌ها برای پسران و دبیرستان‌ها برای دختران انتقال یابد و برای اینکه این آموزش ها اثر گذار باشد باید به سراغ مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها برویم.

وی افزود: خانواده به عنوان یک مرکز مهم، بسیاری از کارکرده های صحیح خود را به خوبی انجام نداده و نتیجه این کارکرد ها ی نا صحیح  حوادث ناگوار در جامعه می باشد  وارائه برخی از آمارها توسط مسؤلان ارشد کشوری،  رهبر معظم انقلاب را هم دچار نگرانی کرده است.

زنگانه تصریح کرد: سردفتران باید زوج‌های جوان را برای دریافت گواهینامه مهارت‌های زندگی و شرکت در دوره‌های آموزشی ترغیب نمایند  کاری که در زمان  نه چندان دور، دفاع مقدس انجام دادیم امروز باید برای حراست از حریم خانواده و محکم کردن بنیان‌های خانواده، دفاع مطهر را شروع کنیم.

این مسئول گفت: سردفتران در مسائل مرتبط با خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان صاحب‌نظر هستند و معتقد هستیم که محضر و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق شاید برای ارائه آموزش‌ها و کسب مهارت‌های زندگی دیر باشد اما همین مراکز را  باید مغتنم دانست و در اولویت باشند.

زنگانه افزود: عمده طلاق‌ها در کشور ما مربوط به یک سال و پنج سال اول زندگی است، و به طور قطع در فرآیند زندگی و انتخاب افراد اختلالی وجود دارد که عمر زندگی آنها تا این اندازه کوتاه می باشد و دراین زمینه باید کارکارشناسی شده صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه گفت: کنترل و کاهش اعتیاد، کنترل و کاهش طلاق و پیشگیری از مفاسد اخلاقی، کاهش آسیب‌های حاشیه‌نشینی چهار اولویت اصلی است که در برنامه‌ریزی‌های معاونت پیشگیری قوه قضائیه دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.