مشهد- عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: درباره افزایش غیر قانونی و غیر علمی قیمت گاز در شهر مقدس مشهد، سوال از وزیر انجام و طبق آیین نامه به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است واز آنجا که اولویت مجلس تصویب نهایی لایحه بودجه سال ۹۶ است، پس از رسیدگی نهایی درجلسه امروزبه ایرادهای شورای نگهبان درباره برخی موارد در لایحه بودجه سال ۹۶، این طرح سؤال از وزیر در کمیسیون مربوطه پیگیری می‌شود.

اقدام غیر قانونی شرکت گاز خراسان رضوی پیگیری می شود

رضا شیران خراسانی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد:تعداد ۱۸ نماینده استان طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت گاز و اعلام اعتراض خود نسبت به افزایش غیر قانونی و غیر علمی قیمت‌ها، از وی خواسته‌اند که هر گونه دلیلی برای این مسأله دارد، کتباً اعلام کند تا در جلسه سؤال از وزیر ارایه شود.

وی تصریح کرد: از طرفی طبق نظر سازمان هواشناسی اقلیم مشهد با شرایطی که شرکت گاز اعلام کرده است، مغایر بوده و اساس علمی ندارد زیرا بر اساس نظر پژوهشکده این سازمان، مطالعات اقلیمی باید در بازه زمانی حداقل ۱۵ ساله انجام شود و برای شهری همچون مشهد باید اقلیم بندی بر اساس ۹ مرتبه یا درجه صورت بگیرد، اما شرکت گاز این مطالعات را در مدت پنج سال و برای شهر مشهد پنج مرتبه در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: حتی بر اساس مدارک و اسنادی که در اختیار ماست، اقلیم مشهد حتی بر اساس مطالعات پنج ساله هم آن چیزی نیست که شرکت گاز اعلام می‌کند .

شیران خراسانی یاد آور شد: از آنجا که طبق لایحه بودجه سال ۹۵ و ۹۶ افزایش هر گونه قیمت حامل‌های انرژی، از جمله گاز ممنوع شده است، بنابراین شرکت گاز در این افزایش قیمت‌ها اقدامی غیر قانونی و غیر علمی انجام داده است بنابراین موضوع به عنوان یک دغدغه جدی از سوی نمایندگان استان پیگیری خواهد شد زیرا معتقد هستیم در این موضوع به مردم ظلم شده و حقوق آن‌ها ضایع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.