جغتای- مردم جغتای درآستانه سفراستاندار خراسان رضوی به این شهرستان خواستار اندیشیدن تدبیر برای حل مشکل مدیران پروازی، استقلال نداشتن ادارات، نبود راه‌های مناسب و استاندارد بین شهری و روستایی توسط استاندار شدند.

برای رفع محرومیت این شهرستان تدبیر کنید

به گزارش قدس آنلاین،  یکی از شهروندان دراین باره گفت: آنچه شهروندان جغتایی در این سفر از استاندار خواستار هستند رسیدگی به محور مواصلاتی جغتای به سبزوار است که همه ساله سبب وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به شهروندان می‌شود.

جغتایی با عنوان اینکه این محور ۵۰کیلومتری تنها راه ارتباطی جغتای و روستاهای این شهرستان با مرکز استان است، افزود: بعد از گذشت قریب به ۱۰سال از پروژه تعریض و بهسازی این محور هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است.

وی با عنوان اینکه از استاندار خراسان رضوی تقاضای اختصاص دادن بودجه ویژه به این محور هستیم، گفت: مردم انتظار دارند اگر استاندار وعده ای برای این محور داد به حرف خود عمل کند.

نوروزی، یکی دیگر از شهروندان نبود استقلال اداره‌های جغتای را مهم ترین مشکل این شهر دانست و گفت نزدیک به ۱۰ سال از ارتقای جغتای به شهرستان می‌گذرد ولی هنوز متأسفانه مردم در برزخ بخش و شهرستان قراردارند.چرا که به علت استقلال نداشتن اداره‌های جغتای هنوز شهروندان برای بسیاری از کارهای اداری باید به سبزوار مراجعه کنند و در سبزوار هم با پاسخگو نبودن مسؤولان اداره‌ها مواجه می‌شوند. نوروزی با ذکر این موضوع که در قانون به صراحت بیان شده است که هربخش به شهرستان ارتقا پیدا می‌کند نهادهای دولتی هم از نمایندگی به اداره ارتقا یابند، گفت: متأسفانه در جغتای این مهم در مورد بسیاری از نمایندگی‌ها هنوز صورت نگرفته است.

ابویسانی عضو شورای روستای ابویسان مشکل فرسودگی شبکه‌های آب روستایی را مهم‌ترین مشکل روستاهای شهرستان عنوان کرد و گفت: این مسأله سبب شده است که در تابستان بسیاری از روستاها با قطعی آب مواجه شوند.

وی در ادامه به مشکلات طرح هادی روستاها اشاره کرد و افزود: طرح‌های هادی اکثر روستاها در ۱۵ سال گذشته تهیه شده است و با توجه به اینکه دراین مدت شاهد افزایش جمعیت در روستاها بوده‌ایم بسیاری از روستاییان در خارج از محدوده روستاها اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و این موضوع سبب شده است که در حال حاضر بسیاری از مردم از نعمت آب، برق و گاز محروم باشند.

واگذار نکردن تلفن ثابت در نقاط شمال و غرب شهرجغتای وروستاهای جبله نو، جاورتن، شادمان و... آنتن‌دهی نداشتن موبایل در برخی نقاط شهر جغتای- مسکن مهر- شهرک فرهنگیان و روستاهای فریمانه، زمند، دستوران و نیز نداشتن راه روستایی آسفالته روستاهای براکوه غرب جغتای، توجه نداشتن به مشکلات کشاورزان، دامداران و بخصوص پیازکاران از دیگر مشکلات اعلام شده توسط شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.