جغتای- مدیر جهادکشاورزی جغتای گفت: این اداره با مشکل خرید گندم و فضای انبارداری مواجه است.

جهاد کشاورزی جغتای با مشکل خرید گندم و فضای انبارداری مواجه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ابراهیم رود سرابی درهمایش تجلیل از برترین های بخش کشاورزی شهرستان جغتای که در سالن ۹ دی و با حضور برخی ازمسؤولان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم جهاد کشاورزی کاهش مصرف آب وافزایش تولید اقتصادی است افزود: در سال جاری دو هزار و۸۰۰میلیارد ریال برای طرح های آبی کشاورزان در به کارگیری طرح های آبیاری تحت فشارو لوله گذاری مسیرهای انتقال آب اختصاص یافته است.

وی  با اشاره به اینکه این طرح  فرصت خوبی برای کشاورزان است تصریح کرد: کشاورزان به صورت گروهی نسبت به اجرای طرح های لوله گذاری، آبیاری تحت فشارو کم فشار دراراضی خود اقدام کنند.

رودسرابی کشت گیاهان مقاوم به خشکی و کم آب طلب را یکی از راه های کاهش مصرف آب دانست و گفت: احداث بیش از ۲۰۰هکتار باغ انگور در سطح شهرستان و همچنین  برای اولین باراحداث باغات پرورش گل محمدی که علاوه برمصرف آب کم، درآمدزایی بسیار بالایی را هم برای کشاورزان داشته است.

  مدیرجهاد کشاورزی جغتای با یادآوری اینکه بیش از ۴۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری صنایع جانبی وفرآوری محصولات کشاورزی انجام شده است تشریح کرد: سرمایه گذاری در صنایع و فرآوری های جانبی تأثیر بسزایی در ارزش افزوده محصولات کشاورزی داشته است.

وی گفت: به دلیل نبوی فضای کافی برای انبارگندم با مشکل خرید این محصول و فضای انبارداری مواجه هستیم.

لازم به ذکر است درپایان این همایش  بیش از ۲۰نفرکشاورزان تقدیر شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.