به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مازیار حسینی با اشاره به بحث معارضین در ساخت خط 8 مترو، گفت: در احداث خط 8 متروی پایتخت با توجه به طول قریب به ٣٥ کیلومتری این خط، با حجم عظیمی از معارضین روبرو بودیم که شامل زمینهای کشاورزی و رستورانهای بین راهی و قطع مسیرهای ارتباطی بود.
وی با بیان اینکه تقریباً نیمی از طول این پروژه روی زمین و نیمی دیگر در زیر زمین قرار دارد، گفت: تملک معارضین و گذر از آنها یکی از بزرگترین دغدغهها و مشکلات احداث این خط مترو بوده است. به گونهای که سعی شد از اختیارات ماده 9 تملک اجباری اراضی معارض طرح های عمرانی نیز استفاده نکرده و این مسئله بار مضاعفی را بر روی دوش مجموعه قرار داد به گونهای که در پروسه احداث این خط، ریل مترو از دو طرف به یک رستوران به عنوان آخرین معارض رسیده بود و کار به دلیل عدم موافقت صاحبان رستوران متوقف شده بود که خوشبختانه در نهایت با جلب رضایت مالکان این معارض نیز برطرف شد.
حسینی با بیان اینکه پل ورودی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با عرشه فلزی و پایه بتن نیز با طول نزدیک به 950 متر در سه شیفت کاری ساخته شده است گفت: با لطف خدا و زحمت همکارانم تست سرد این خط ٢٨ اسفند با موفقیت به انجام رسید و امیدوارم با تلاش همکاران سختکوش در شرکت مترو و مطابق با تدابیر ابلاغی شهردار تهران، عملیات تست گرم این خط نیز در روز های آینده به انجام برسد.
نظر شما