به گزارش قدس آنلاین، سردار موسی امیری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه پلیس راه رشت انزلی در جمع خبرنگاران استان گیلان، بیشترین عامل این تصادفات را بی توجه به جلو عنوان و بیان کرد: بی توجه به جلو ۳۴ درصد در شکل گیری تصادفات طی هفت روز گذشته موثر بوده است.
وی ادامه داد: استفاده از تلفن همراه اولین عامل و خوردن و آشامیدن٬ توجه به اطراف و خستگی از دیگر دلایل بی توجهی به جلو و وقوع سوانح رانندگی در کشور بوده است.
جانشین پلیس راهور تخطی از سرعت مجاز را با سهم ۲۰ درصد دومین عامل تصادفات طی یک هفته گذشته ذکر و اضافه کرد: هرجا سرعت بالاتر می رود٬ شدت تصادف هم بالاتر می شود در نتیجه فوتی های سر صحنه نیز زیاد می شود.
وی بدون ذکر نام استانی تصریح کرد: روزانه سرعت در استان ها را توسط دوربین های نظارتی رصد میکنیم که در حال حاضر پنج استان که به طور غالب استان های کویری هستند ٬ سرعت وسائط نقلیه در آنها بالاهست.
سردار امیری انحراف و تجاوز به چپ را سومین عامل در تصادفات یک هفته اخیر کشور خواند و گفت: این عامل سهم ۱۷ درصدی در کشور دارد و اغلب در جاده های دو طرفه ای که بدون جدا کننده وسط هستند٬ رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات مربوط به موتورسواران می باشد٬ اظهار کرد: گیلان٬ گلستان و بوشهر از جمله استان هایی هستند که خط قرمز ما در سهم قربانیان موتورسوار در کشور را تشکیل می دهند.
وی عوامل جغرافیایی٬ بافت جمعیت ٬ جمعیت روستا٬ شهرنشینی و نزدیکی شهر و روستا و کشاورزی را از جمله دلایل تردد بیشتر موتورسیکلت ها و تصادفات آنها عنوان کرد.
وی فرهنگ سازی را از مهمترین راهکارها برای کاهش تصادفات ذکر و خاطرنشان کرد: راه های سلبی جواب نمی دهد و اگر هم جواب دهد ٬ مقطعی است و دوامی ندارد .
وی زیرساخت ها را نیز در کاهش تصادفات مهم دانست و گفت: زیرساخت ها هم در تصادفات نقش دارند و بایستی آنها نیز برای تردد وسائط نقلیه آماده باشند با این وجود ٬ اگر زیرساخت ها هیچ مشکلی نداشته باشند و رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند، باز شاهد اتفاقات تلخ خواهیم بود.
نظر شما