معاون وزیر امور خارجه آلمان بازداشت خبرنگار آلمانی در ترکیه را غیر قابل توجیه دانسته و با رد اتهامات آنکارا علیه وی خواستار آزادی او شد.

برلین مجددا خواستار آزادی خبرنگار بازداشت شده آلمانی در ترکیه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  هفته نامه "اشپیگل"، بعد از گذشت 50 روز از بازداشت "دنیز یوسل"، خبرنگار آلمانی- ترک در ترکیه به اتهام حمایت از تروریسم برای اولین بار به نمایندگان بلند پایه آلمانی اجازه ملاقات با وی داده شد.

امروز بعد از ظهر نمایندگان دولتی آلمان برای اولین بار از زمان بازداشت یوسل توانستند با وی دیدار کنند.

"مایکل روت"، معاون وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که ما برای آزادی یوسل و همچنین بهبود شرایط زندان برای او کار می کنیم.  یوسل در سلول انفرادی به سر برده و از اوضاع زندان خود شکایت دارد.

رات این انتقاد را به آنکارا وارد کرد که تا به حال هیچ گونه کمک کنسولی برای یوسل را اجازه نداده است. اتباع آلمانی باید مسلما تحت حمایت مقامات کنسولی باشند و این مسئله دقیقا برای اتباع ترک بازداشت شده در آلمان معتبر است.

دولت آلمان اتهامات وارده به یوسل مبنی بر حمایت از تروریسم و جاسوسی برای آلمان را رد کرده و بر این موضع خود تاکید کرد که یوسل یک خبرنگار است و بازداشت وی هیچ توجیهی ندارد.

روت همچنین تاکید کرد که در وزارت امور خارجه شدیدا به مسئله دلایل این بحران دیپلماتیک با آنکارا پرداخته می شود.

وی با اشاره به اختلافات ایجاد شده بر سر مسئله همه پرسی قانون اساسی ترکیه گفت: ما در معرض تهدید تبدیل شدن به توپ بازی تحولات سیاست داخلی در ترکیه قرار داریم. این وضعیت به نفع آلمان نیست. ما اجازه نمی دهیم که تحریک شویم.

معاون وزیر امور خارجه آلمان هم زمان بر مناسبات تنگاتنگ بین آلمان و ترکیه تاکید کرده و گفت هر دو طرف از این روابط سود می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.