وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بنا است انقلاب اسلامی زنده بماند، این مهم با گسترش انوار قرآنی محقق می شود و چراغ ما در همه اعصار تاریخ قرآن است.

انقلاب اسلامی با قرآن زنده می ماند/ بدون قرآن به ضلالت می رویم

  به گزارش «قدس آنلاین»،  سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در محل مصلی امام خمینی(ره) گفت: آغاز انقلاب با انوار قرآن بود، امام خمینی(ره)، هم  نهضت اسلامی را با کلام قران آغاز کرد و انقلاب اسلامی در واقع انقلابی قرانی است.

وی افزود: بقاء و هویت فرهنگی ایران اسلامی به تداوم حیات فرهنگ دینی و حیات فرهنگ دینی به قران وابسته است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه نشر فرهنگ قرآنی از سه دهه اخیر آغاز شده است، افزود:این جریان فرهنگی یک پیام دارد و آن این است که با قران ادامه حیات دینی محقق می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات دارای یک پیام معرفتی هم هست، گفت: ما باید به معرفت قرآنی چنگ بزنیم و علاوه بر خواندن آن قران را بفهمیم و در زندگی جاری کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد در راستای ترویج فرهنگ قرانی قدم های بسیار خوبی برداشته است، گفت: سازمان اوقاف به عنوان یکی از مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از توان خود را برای توسعه فرهنگ قرانی قرار داده است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه حوزه معاونت قران و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از ۵ هزار موسسه قرآنی حمایت می کند، گفت: این ۵۰۰۰ هزار موسسه وظیفه نشر قران و توسعه فرهنگ قرآن را بر عهده دارند و بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی مساجد هم به فعالیت مشغول هستند که وظیفه اصلی آنها نشر فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد: قرآن و عترت را به عنوان دو شاخص اصلی برای تولید و نشر فرهنگ معارف قرآنی می دانیم. از این منظر این حرکتی که بیش از سه دهه گذشته در کشور آغاز شده است پیام روشنی برای همه ایرانیان و جهانیان دارد و آن اینکه ما با قرآن ادامه حیات فرهنگی خواهیم داشت و بدون انوار قرآن به ضلالت می رویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر بنا است انقلاب اسلامی زنده بماند، افزود: این مهم با گسترش انوار قرآنی محقق می شود و چراغ ما در همه اعصار تاریخ قرآن است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.