اهواز _ باز هم پدیده ریزگردها آسمان برخی از مناطق استان خوزستان را فرا گرفت و غلظت این پدیده در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به ۸ برابر حد استاندارد جهانی رسید.

گرد و خاک مهمان ناخواسته خوزستان/ غلظت ریزگردها در آبادان و خرمشهر به ۸ برابر استاندار جهانی رسید

به گزارش  قدس آنلاین این روزها تنها پدیده ریزگردها و هوای گرم مهمان مردم خوزستان شده است و هیچ خبری از نسیم بهاری و هوای مطبوع آن نیست و مردم استان در حال تجربه یک هوای گرم تابستانی در فصل بهار هستند.

با این وجود، در روزهای اخیر با وزش بادهای شدید برخاستن گرد و خاک دور از انتظار نبوده و از این رو از صبح شنبه شاهد ورود توده به نیمه جنوبی استان هستیم.

سیروس کریمی معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان  در ساعت ۱۰ صبح شنبه (۹ اردیبهشت ماه) میزان غلظت ریزگردها در هوای اهواز ۳۳۹، اندیمشک ۲۵۴، دزفول ۲۱۲، خرمشهر ۱۱۱۸، شوش ۲۹۰، آبادان ۱۲۸۲، شوشتر ۱۵۶، امیدیه ۲۱۸ و دشت آزادگان ۴۹۶ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

وی با بیان این‌که میزان استاندارد ریزگردها در هوا ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب است، افزود: در این شرایط میزان ریزگردها در هوای آبادان حدود ۸.۵ برابر حد مجاز، خرمشهر حدود ۷.۵ برابر حد مجاز، دشت‌آزادگان حدود ۳.۵ برابر حد مجاز است.  

مدیر آموزش و پرورش آبادان با توجه به وضعیت آب و هوا و وقوع گرد و غبار، بر اساس دستور فرمانداری تمام مدارس مقاطع پیش‌دبستان و ابتدایی در نوبت بعدازظهر امروز، شنبه در شهرستان تعطیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.