انتخاب چهاردهم

گناباد-رئیس اداره آموزش‌ و پرورش گناباد گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد دانش آموزان مدارس گناباد که ۱۷۰۰ نفر می‌شوند مراقبین و سفیران سلامت هستند.

ده درصد دانش آموزان گنابادی سفیران سلامت هستند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر آموزش و پرورش گناباد در همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مدارس مروج سلامت شهرستان‌های گناباد و بجستان که صبح شنبه در محل سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، گفت: مدارس مروج سلامت در واقع ترویج دهندگان فرهنگ سلامت و خود مراقبتی در سطح مدارس می‌باشند و کمک شایانی به‌سلامت و بهداشت جامعه می‌کنند.

سید محمد مهدوی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر تعداد مدارس مروج سلامت از ۲ مدرسه به ۱۱ مدرسه رسیده و در حال حاضر ۱۰ درصد دانش آموزان مدارس گناباد که ۱۷۰۰ نفر می‌شوند، مراقبین و سفیران سلامت هستند.

فرماندار گناباد نیز در این همایش گفت: سلامت یکی از موضوعات مهمی است که در دین اسلام به آن توجه ویژه‌ای شده است و سفیران سلامت دانش‌آموزشی نقش مؤثری در آگاهی بخشی به جامعه، خانواده و دوستان خوددارند تا آن‌ها با مقوله سلامت و عواملی که سلامت را تهدید می‌کند، آشنا شوند.

محمدعلی نبی پور اظهار کرد: در شرایط کنونی باید مدیریت جامعه به سمت و سویی برود که به مقوله پیشگیری توجه شود تا انسان‌ها دچار بیماری نشوند چراکه ارائه خدمات به بیماران  دارای هزینه‌های فراوانی است.

وی افزود: طرح سفیران سلامت نیز به‌منظور پیشگیری از بیماری در سطح مدارس ابتدایی تشکیل‌شده تا هزینه‌های دولت در حوزه درمان کاهش یابد.

در حاشیه برگزاری این همایش؛ دانش آموزان گنابادی و بجستانی نمایشگاه عکس با موضوع سلامت و جشنواره غذاهای محلی را برپا کرده بودند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.