قزوین- دادستان عمومی و انقلاب قزوین به هنجارشکنان و روزه‌خواران در ملاء عام نسبت به برخورد قاطع مطابق قانون هشدار داد.

دادستان قزوین به روزه‌خواران هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این باره اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای پاک شدن از گناه و خدایی شدن است چراکه در این ماه نعمت‌های خداوند بر مردم ارزانی داشته و زمینه مومن شدن برای بندگان فراهم است.

وی عنوان کرد: طبق آماری که از سال‌های گذشته تاکنون وجود دارد، در ماه مبارک رمضان آمار جرم و جنایت نیز کاهش می‌یابد که از نعمت‌های ماه مبارک رمضان نیز همین کاهش جرایم است به همین دلیل نباید اجازه داد تا احترام این ماه از بین برود و برخی هنجارشکن با بی حرمتی نسبت به این ماه میهمانی خدا اقدام به روزه‌خواری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در مکاتباتی که به صورت مجزا سازمان‌ها و ارگان‌هایی از جمله نیروی انتظامی، شهرداری و سازمان صنعت و معدن انجام شد، بر اقدامات پیشگیرانه برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از روزه‌خواری در ملاء عام تأکید شده است.

صادقی نیارکی اضافه کرد: در مبارزه با این پدیده زشت روزه‌خواری باید به مسایلی از جمله کارهای فرهنگی مانند نصب تابلوهای ارشادی و هشداری اقدام شود و همچنین صنوف مختلف در استان نظارت لازم را بر تعطیلی واحدهای ارایه دهنده اغذیه در این ایام را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در یک هفته ابتدای ماه مبارک در این حوزه با دقت نظارت از سوی دادستانی صورت گرفته و شعب ویژه‌ای که برای رسیدگی به این جرایم در ساعت‌های اداری و غیر اداری تشکیل شده با جدیت فعالیت خود را برای رسیدگی و اجرای مجازات قانونی در کم‌ترین زمان ادامه‌ می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین متذکر شد: تمام دستگاه‌های مربوطه و همچنین ضابطین قضائی مطابق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی وظیفه دارند تا با رعایت اخلاق اسلامی و ارشاد و تذکر لازم نسبت به تخلفات روزه‌خواری در استان اقدام کنند.

گفتنی است مطابق ماده ۶۳۸ «هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.