به گزارش قدس آنلاین، اکبر اسکندرینژاد تصریح کرد: هویت و اهمیت هر جامعه را آموزشهای عقیدتی هر جامعه تشکیل میدهد، در کشورهای مسیحی هویت اجتماعی را متناسب با آموزشهای دینی خود چینش میکنند، آموزههای دینی ارتباط مستقیم با هویتسازی دارد.
وی افزود: این هویتسازی باید به معنای واقعی باشد و به آموزههای قرآن متمسک شویم در این صورت نباید در جامعه شاهد ناهنجاریهای اجتماعی باشیم، در حال حاضر این امر در حد تبلیغات است، اگر ما زمان زیادی را برای آموزش قرآن اختصاص دهیم ولی عامل به قرآن نباشیم تأثیری بر هویتسازی ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر در بهار قرآن قرار داریم و شاهد محافل مختلف حفظ و قرائت قرآن هستیم، اگر در این مراسمها واقعاً به قرآن متمسک باشیم باید تغییری در جامعه باشد نسبت به وقتیکه این آموزشها احیا نمیشود بنابراین باید تلاش کنیم جامعه را با باور قرآنی بسازیم.وی یادآور شد: هرچقدر که قرائت قرآن خوب است اما عمل به آموزههای قرآن باید موردبررسی قرار بگیرد و شاهد اجرای ارزشهای قرآنی باشیم و هویتسازی شکل بگیرد که این امر تنها زمانی محقق میشود که ما عامل به قرآن باشیم.اسکندری نژاد تصریح کرد: ما در گام اول باید تقوای الهی را بهصورت واقعی انجام دهیم، برخی از پویانماییها در حال حاضر در اختیار کودکان قرار دادهشده است که باارزشهای اسلامی ما تناسب ندارد و بااخلاق اسلامی ضدونقیض است، اشاعه فحشا از خود فحشا قبیحتر است بنابراین اگر مواردی هم وجود دارد نباید مطرح شود.
وی یادآور شد: وقتیکه جامه تن ما مزین به رعایت اخلاق اسلامی باشد الگو در ذهن کودکان شکل میگیرد و آرامآرام به باور میرسند، ما نمیتوانیم عملکرد و بیان متناقض داشته باشیم، کودکان و نوجوانان اگر در کنار خود پدر، معلم، نخبه ببیند که ملبس به اخلاق اسلامی هستند دارای هویت صحیح میشود و هویتش بهدرستی شکل میگیرد و درنهایت به باور قلبی میرسد که آموزههای دینی را اجرایی کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: در حال حاضر بین عملکرد نخبگان جامعه و حرفهایشان تناقض دارد، برای ساخت هویت جامعه بهویژه کودکان و نوجوانان نیازمند نخبگانی هستیم که به دین عمل کنیم، در این زمینه ما با کمبود کتاب دینی مواجهه نیستیم.وی افزود: ما باید به سمت عملی آموزشها را نهادینه کنیم، کتابهای دینی که در ردههای سنی مختلف وجود دارد و آموزش کافی بوده است اما الگوهای عملی کم است که ما باید الگوهای عملی دینی به کودکان ارائه دهیم.
منبع: ایسنا
نظر شما