به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:از فرصت پیشآمده در بازار قطر باید نهایت استفاده برای تولید و تجارت استان اصفهان صورت گیرد.
مسعود گلشیرازی افزود:واحدهای تولید محصولت غذایی و آشامیدنی استان میتوانند با همکاری شرکتهای مدیریت صادرات بهصورت عملیاتی در بازار قطر حضور پیدا کنند و کمیسیون آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.
وی از تشکیل کارگروه تخصصی ویژه بازار قطر زیرمجموعه کمیته توسعه صادرات کمیسیون خبر داد و گفت:سازماندهی صنایع غذایی و آشامیدنی استان برای حضور عملیاتی در این بازار در دستور کار این کارگروه قرارگرفته است.
گلشیرازی نقش شرکتهای مدیریت صادرات را بهعنوان عامل تقویت تولید توصیف کرد و گفت:تولید بدون تجارت منتهی به شکست است و شرکتهای مدیریت صادرات میتوانند نقش بازرگانی واحدهای تولیدی را بر عهده بگیرند.
وی اضافه کرد:با توجه به ظرفیتهای اقتصادی استان اصفهان راهاندازی ۳۰۰ شرکت مدیریت صادرات بهعنوان هدف کمیسیون تعریفشده است.
گلشیرازی خاطرنشان کرد: انجمن شرکتهای مدیریت صادرات باهدف توانمندسازی این شرکتها از سوی اتاق بازرگانی اصفهان به زودی تشکیل میشود.
شرکتهای مدیریت صادرات در ورود به بازار قطر پیشگام باشند
مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:قطر بهعنوان فرصت اقتصادی و یک تهدید سیاسی است که باید
حمیدرضا مومنی از شرکتهای مدیریت صادرات استان اصفهان خواست که در ورود با بازار قطر پیشگام باشند و افزود: فرصت بازار قطر مانند روسیه، آسیای میانه، عراق و افغانستان نباید از دست برود.
وی خواستار اعزام هیات تجاری استان اصفهان به قطر شد و گفت:اعزام این هیات میتواند به بازاریابی و نیازسنجی کالاهای استان اصفهان کمک کند.
وی ایرلاین قطریه را فرصت مناسب برای حمل بار هوایی کالای استان اصفهان برشمرد و گفت:کارگو پایانه اصفهان میتواند سکوی پرتاب محصولات غذایی استان به قطر باشد.
مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت با اشاره به پیگیری رییس سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور در بازار قطر گفت:دو کشتی حمل بار والفجر برای انتقال کالاهای ایرانی به قطر از سوی این سازمان هماهنگ شده است.
نظر شما