یزد ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان امسال در ۴۵ بقعه و امامزاده شاخص استان با هدف تقویت باورها و اعتقادات دینی و ایجاد فضای معنوی و بهره‌گیری از این ماه مبارک در حال برگزاری است.

طرح ضیافت الهی در ۴۵ بقعه و امامزاده شاخص استان یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، حجت الاسلام حسین زارع زاده  شامگاه شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مهمترین رویکرد طرح ضیافت الهی تبدیل بقاع و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی می باشد و سفره های ساده افطار در کنار ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد دایر شده است.

وی از اعزام  ۴۵ مبلغ بومی به امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبرداد وافزود: این مبلغان در۱۱ خیمه معرفت در طول ماه مبارک رمضان به مراجعان مشاوره خانواده، مشاوره مذهبی و مشاوره تربیتی ارائه می دهند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین در بقاع متبرکه استان ۶۰محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود در در روز ۳۱ خرداد یکی از قاریان بین المللی از کشور مصر به یزد سفر کرده و در امامزاده جعفر (ع) به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

زارع زاده خاطر نشان ساخت: هزارموقوفه مرتبط با ماه مبارک رمضان دراستان وجود دارد  و این موقوفات درموضوعات و نیات مختلفی از جمله تهیه گلاب مسجد در ماه رمضان، خرید روغن چراغ مسجد، برگزاری مراسم روضه‌خوانی و تعذیه‌گردانی در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، پرداخت اجرت واعظ دراین ماه، ختم قران، برگزاری جلسات قران و دعا، مراسم احیاء، پخت نان، اطعام و افطار روزه‌ داران، توزیع شیرینی و خرما در مسجد در ماه مبارک رمضان می باشد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قدیمی‌ترین موقوفه ماه مبارک رمضان در استان را وقف‌نامه سیدرکن الدین در کنار مسجد جامع عنوان کرد و گفت: این موقوفه در ارتباط با کمک به طلاب علوم دینی و افطار روزه‌داران در شب‌های لیله القدر در مسجد جامع کبیر دایر می باشد واین موقوفه مربوط به سید رکن الدین و فرزندش سید شمس الدین که دو تن از امامزادگان معروف استان هستند پس از یک وقفه‌ی طولانی از سوی کارشناسان اوقاف در حال بررسی است ولی با توجه به حجم بالای این موقوفه زمان زیادی را می‌طلبد . 

زارع زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۸ وقف جدید در استان یزد انجام شده است، اظهار داشت: این میزان وقف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر کل اوقاف استان از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره کل را برگزاری طرح نشاط معنوی ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان برشمرد و گفت: از برنامه‌های این طرح می‌توان به برگزاری کلاس‌های قرانی، معرفتی و مهارتی، برگزاری اردوهای تفریحی و کلاس‌های ورزشی اشاره کرد و این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد برگزار می شود و بر اساس شرایط سنی تعریف شده، مردم می توانند به نزدیک ترین امامزاده یا بقعه متبرکه نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام کنند.

این مسئول از برنامه‌های ویژه برای شب‌های قدر در امامزادگان استان نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه مردم دین‌ مدار استان یزد استقبال خوبی از مراسم‌های احیای شب‌های قدر در جوار امامزادگان می‌کنند به طوری که در برخی از امامزادگان استان تا ۲۰ هزار نفر شرکت می‌کنند.

وی  در حصوص برپایی نمازعید فطرافزود:  نماز عید سعید فطر در ۲۵امامزاده وبقعه متبرکه استان برگزار می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.