مدیر کل راه آهن آذربایجان از راه اندازی قطار ریل باس تبریز - سلماس- تبریز خبر داد.

راه اندازی آزمایشی قطار اتوبوسی تبریز - سلماس

به گزارش قدس آنلاین، شاپور ارصلانی راه اندازی این قطار را پاسخی به تقاضای مردم تبریز، سلماس و حومه و در راستای سیاست های کلان راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه قطار های حومه ای و هدایت مردم از جاده به ریل به منظور کاهش بار ترافیک و حوادث جاده ای در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی ظرفیت قطار ریل باس تبریز - سلماس را ۳۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: برای راه اندازی این قطار ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاصله۱۵۰ کیلومتری تبریز تا سلماس، مردم بندرشرفخانه و دیزج خلیل شبستر نیز از خدمات این قطار بهره مند خواهند شد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان در رابطه با کیفیت این قطار، با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: ریل باس ها این قطار، ساخت ایران (شرکت ایریکو) با فناوری روتم هیوندای کره جنوبی بوده و از سیستم تهویه و سرویس بهداشتی و راحتی سفر و درب واگن های اتوماتیک مدرنی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، قطار ریل باس تبریز- سلماس- تبریز از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد امسال به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.

این قطار از تبریز به سلماس در ساعت ۱۷ عصر و از سلماس به تبریز در ساعت ۷ صبح حرکت خواهد کرد و محل فروش بلیط این قطار در ایستگاه های مبداء تبریز و سلماس و در ایستگاه های بین راهی شرفخانه و دیزج خلیل خواهد بود.

سیر ریل باس تبریز- سلماس- تبریز ابتدا به صورت آزمایشی بوده و در صورت وجود مسافر و داشتن ضریب اشغال مناسب ادامه فعالیت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.