نشست خبری اعلام برنامه‌های تابستان در شبکه‌های سیما با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و مدیران شبکه‌های مختلف از جمله علیرضا برازش، علی اصغر پورمحمدی، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن، محمد سرشار مدیر شبکه کودک، رضا پورحسین، مجید زین العابدین، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، جواد رمضان نژاد مدیر شبکه افق، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و همچنین مدیرانی چون سیدعلی حمیدی قایم مقام مرکز سیما فیلم امروز ۱۱ تیرماه در معاونت سیما برگزار شد.

عوامل «زیرپای مادر» تذکر گرفتند

در ابتدای این نشست میرباقری اظهار کرد: ما در کنار مناسبت‌های مذهبی و ملی یک مناسبت و رویداد مهم همچون تابستان داریم که طولانی‌ترین تعطیلات یکپارچه سالانه کشور ماست و فرصت مناسبی است که از آن به بهترین شکل استفاده کرد، چراکه در این ایام تقریباً یک فرصت ۱۰۰ روزه و تعطیلات برای دانشگاه‌ها و مدارس داریم.

ده‌ها برنامه برای تابستان

وی در ادامه افزود: متأسفانه این تعطیلات متولی خاصی ندارد و هیچ برنامه‌ریزی مشخصی برای آن وجود نداشته است. زمانی که ما سازمان ملی جوانان را تأسیس کردیم به این فکر بودیم که این مناسبت می‌تواند به عنوان یک فرصت مدیریت شود و در حال حاضر در سازمان صداوسیما هم تلاشمان بر این است که برنامه‌ریزی ویژه ای برای این ۱۰۰ روز داشته باشیم.

میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما برنامه‌های مختلفی را برای این ایام طراحی کردیم، برنامه‌هایی که با سیاست‌های کلان ما همچون توجه به شادابی و امید و نشاط همخوانی دارد و اینها جزو اولویت‌هایمان است و در این راستا ده‌ها برنامه تولید شده اند. شبکه‌هایی مثل کودک و نوجوان و کانال ورزش و یا شبکه نسیم هستند که به صورت ساختاری و موضوعی برنامه‌ها و فیلم و سریال‌هایی مختص نوجوانان دارند ولی علاوه بر اینها شبکه‌های دیگر نیز به صورت متنوع به مسایل مربوط به جوانان و نوجوانان در ساختارهای مستند، ترکیبی، مسابقه و ... می‌پردازند. بر این اساس ۴۳۱ فیلم سینمایی و ۹ سریال تولید داخلی در ۲۱۶ قسمت و ۱۱۰۶ قسمت مسابقه برای تابستان ۹۶ در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: در نظر داریم هر سال ۴۸ سریال پخش کنیم و در زمینه سریال‌های تولید داخل تصمیم ما این است که سه شبکه نسل اول یعنی شبکه یک و سه و پنج به تولید سریال بپردازد. سیستم ما به گونه‌ای طراحی می‌شود که ۴۰ سریال در حال ساخت در هر سال داشته باشیم به گونه‌ای که در هر ماه در بعضی مقاطع ۳ سریال و بعضی مقاطع ۴ سریال در حال پخش داشته باشیم.

وی با اشاره به عدم پخش سریال طنز در ماه رمضان گفت: اگر می‌خواستیم در این ماه سریال طنز داشته باشیم ۱۰ روز باید پخش سریال‌ها را تعطیل می‌کردیم بنابراین سریال‌های طنز را به ایام تابستان موکول کردیم و در طول تابستان از میان ۹ سریال ۳ سریال طنز روی آنتن می‌رود.

در ادامه مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج طی سخنانی عنوان کرد: ما دراین شبکه چند سریال در حال نگارش داریم و ۲ سریال تولیدی به زودی پخش می‌کنیم. ضمن این که پخش برنامه صبحگاهی شبکه که متوقف شده بود با نام «حوالی امروز» از هفته آینده بازمی‌گردد. برنامه کودک «رنگین کمان» نیز که برند شبکه بود با حضور عروسک‌ها دوباره بازمی‌گردد.

وی افزود: دو سریال «در جستجوی آرامش» و «لژیونر» به صورت سه شب در هفته روزهای زوج و فرد همزمان پخش می‌شوند. همچنین برنامه‌های حالا خورشید، طبیب، جادوی صدا، هواتو دارم و... برای تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

مجری هفت هنوز انتخاب نشده است

در ادامه پورمحمدی، مدیر شبکه سه درباره برنامه سینمایی «هفت» نیز گفت: این برنامه ۲ هفته دیگر روی آنتن می‌رود اما هنوز مجری آن انتخاب نشده است. جعفری جلوه مدیر شبکه دو نیز درادامه عنوان کرد: «نگو که نگفتی» و سری جدید «تصویر زندگی» از جمله برنامه‌های جدید ماست. سری جدید «ورزش از نگاه دو» نیز بعد از دو سال به شبکه می‌آید. «تصویر زندگی» نیز از مردادماه به شبکه بازمی‌گردد. همچنین از هفته دوم مرداد سریال تولیدی «گمشدگان» را روی آنتن می‌بریم و سریال «یحیی» از نیمه شهریور آغاز می‌شود که تا هفته دفاع مقدس طول می‌کشد.

در ادامه علیرضا برازش مدیر شبکه یک تصریح کرد: ما تغییری در کنداکتور داده ایم که «فرمول یک» با توجه به رسیدن به فصل تابستان، عصرها پخش می‌شود. همچنین مدتی است که برنامه «سینما یک» نیز به شبکه بازگشته است. همچنین به زودی دوره جدید مسابقه «دستپخت» روی آنتن می‌رود. برنامه‌های شبانه ما مدتی به خاطر ماه رمضان روی آنتن نبود که دوباره شروع می‌شود. همچنین در باکس سریال اکنون سریال «ایستاده در غبار» پخش می‌شود و بعد از آن سریال «پرستاران» را داریم و سپس «پرواز در ارتفاع صفر» روی آنتن می‌رود.

رضا پورحسین مدیر شبکه چهار نیز در سخنانی گفت: سری جدید تله تئاترهای شبکه چهار از مهرماه روی آنتن می‌رود. همچنین شبکه چهار سیما نگاه جدی به کتاب و برنامه «پاراگراف» دارد که از شب گذشته پخش خود را آغاز کرده است. همچنین به زودی برنامه «رصد مجازی» که درباره فضای مجازی است و یک مسابقه علمی‌ جدید با عنوان «آدرنالین» از ۱۲ مرداد ماه روی آنتن می‌رود.

برنامه «خندوانه» تا پایان تابستان و «دورهمی» تا انتهای مرداد روی آنتن می‌رود. و سپس یک مجموعه برنامه برگزیده در شهریور از «دورهمی» پخش می‌شود و حراجی هم از آثار موزه دورهمی ‌داریم. ضمن این که برنامه‌های جدیدی از جمله «دلویزیون» با اجرای باربد بابایی، سری جدید «کتاب باز» با اجرای سروش صحت و همچنین «وقتشه» با اجرای کامران تفتی را داریم.

محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیزدر ادامه گفت: تعاملاتی با ترکیه برقرار کردیم و  در بازار فیلم در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ‌آثاری داریم. ما مجموعه «بچه‌های ساختمان گل‌ها» را داشتیم که از نوروز امسال روی آنتن رفت و به دلیل شیوه جدید آموزش حجاب حاشیه‌هایی داشت و حالا سری جدید این برنامه هم پخش می‌شود. اتفاق دیگر پخش مجموعه‌های خارجی بود که ادامه دارد و ما هر روز یک قسمت از یک سریال جدید را در کانال‌های پویا و نهال پخش می‌کنیم. همچنین ۱۳ مرداد ماه افتتاح رسمی‌شبکه امید است.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن نیز گفت:  برنامه «اسرا» به زودی کلید می‌خورد. برنامه «زبان قرآن» به صورت عمومی‌و ساده تولید شده است که جنبه آموزشی دارد و به زودی روی آنتن می‌رود. برنامه ای هم با نام «نیمرخ» داریم که از امروز روی آنتن می‌رود.

رمضان نژاد مدیر شبکه افق در بخش دیگری از این نشست گفت: برنامه «جهان آرا» که پیش از این سه شب در هفته پخش می‌شد یک شب دیگر هم به آن اضافه می‌شود. همچنین فصل جدید برنامه «خونه به خونه» را داریم. چندین مستند هم داریم و برنامه «هوای تازه» که به مسایل زیست محیطی می‌پردازد نیز روی آنتن افق می‌رود.

رضا پورحسین مدیر شبکه چهار نیز در سخنانی گفت: سری جدید تله تئاترهای شبکه چهار از مهرماه روی آنتن می‌رود. همچنین شبکه چهار سیما نگاه جدی به کتاب و برنامه «پاراگراف» دارد که از شب گذشته پخش خود را آغاز کرده است. همچنین به زودی برنامه «رصد مجازی» که درباره فضای مجازی است و یک مسابقه علمی‌ جدید با عنوان «آدرنالین» از ۱۲ مرداد ماه روی آنتن می‌رود.

متن سریال حضرت موسی هنوز ایراداتی دارد

در ادامه میرباقری در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران با اشاره به توهین یکی از بازیگران به اهالی رسانه عنوان کرد: ما معتقدیم خبرنگاران نمایندگان مردم هستند و اتفاقا به همین دلیل هم همه مدیران را به این نشست دعوت کردیم. به عقیده من برگزاری نشست «زیر پای مادر» اصلاً  کار درستی نبود چرا که در میانه پخش سریال اتفاق افتاد و این کار اصلاً در اواسط پخش حرفه‌ای نیست. به دلیل همین اتفاق غیر حرفه‌ای ما هم خواستیم به حواشی آن نشست دامن نزنیم. با این حال ما با تهیه کننده صحبت کردیم و آنها تذکر گرفتند و طی نامه ای هم از شما خبرنگاران عذرخواهی کردند.

وی در ادامه درباره سریال «حضرت موسی» گفت: متن این سریال هنوز از نظر من نهایی نشده و ایراداتی هم دارد. با این حال ما این متن را مفروض برای کار گرفتیم و می‌خواهیم هرچه زودتر برای ساخت پیش رود چون این سریال‌ها که الف ویژه هستند فقط در صداوسیما ساخته می‌شوند.

میرباقری در ادامه متذکر شد: ما درباره سریال «سلمان» داوود میرباقری نسبت به کارگردان تردیدی نداریم و شما ندیده‌اید که او بخواهد مصاحبه کند، اما درباره سریال «حضرت موسی» افراد مختلف مصاحبه می‌کنند. صداوسیما برای ساختن سریال هیچ مشکلی ندارد ولی مسئله ما بیت المال و رقم حقیقی یک سریال است که باید به درستی لحاظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.