بردسکن- رئیس اداره اجرایی زکات خراسان رضوی ۷۰درصد زکات جمع آوری شده در استان را مستحبی دانست.

 ۷۰ درصد زکات جمع آوری در استان  مستحبی است

به گزارش قدس آنلاین ظهر امروز،حجت الاسلام سید محمد حسینی در حاشیه بازدید از فعالیت ها و اقدامات انجام شده دبیرخانه شورای زکات شهرستان بردسکن به خبرنگار ما گفت: تعهد زکات  استان برای سال جاری ۲۲ میلیارد تومان است که طی ۳ ماه اخیر ۴ میلیارد و ۲۶۲ میلون تومان  زکات جمع آوری شده است که براساس  برنامه زمان بندی شده توانسته ایم طی این مدت ۹۷ درصد تحقق برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ماههای فروردین و اردیبهشت ماه  مقدمات جمع آوری و بحث فرهنگ سازی و تبلیغات زکات را دراستان داشته ایم گفت: عملا فعالیت دبیرخانه شورای زکات استان  در خردادماه بوده است  که این مقدار زکات جمع آوری شده است.

رئیس اداره اجرایی زکات  خراسان رضوی اظهارداشت: این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به سه ماهه سال قبل بیش از ۴ برابر رشد را نشان می دهد که این مهم بیانگر اعتقادات مردم و همکاری و تعامل اعضای دبیرخانه شورای زکات استان و اصحاب رسانه می باشد.

وی همچنین از جمع آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات فطریه دراستان خبرداد و گفت: پیش بینی ما این است که این مبلغ به ۵ میلیارد تومان برسد.

رئیس اداره اجرایی زکات خراسان رضوی میزان زکات فطریه  جمع آوری شده سال قبل استان را  ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:  در حال حاضر  نسبت به  سال قبل میزان زکات فطریه استان ۵۰درصد رشد را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: زکات های جمع آوری شده  تماما صرف کمک به امورات محرومین می شود و دیگر موسسات خیریه نیز براساس مجوز دبیرخانه شورای زکات باید در مسیر کمک به نیازمندان و فقرا زکات های جمع آوری شده  را هزینه کنند.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل اولین جلسه زکات عشایری استان در بردسکن خبرداد و گفت: خوشبختانه در بحث زکات دام در استان  پیشرو است و به لحاظ جمع آوری زکات عملکرد بسیار خوبی در سطح استان دارد.

وی اظهارداشت: تعهد شهرستان بردسکن در بحث زکات امسال  ۲۲۶ میلیون تومان است  که  در ۳ ماهه اخیر نسبت به برنامه خود  ۱۵۱ درصد جلوتر است و در بین ۳۸ مدیریت  کمیته امداد در سطح استان رتبه پنجم را در حوزه جمع آوری زکات به خود اختصاص داده است.

وی به اجرای طرح شجره و ثمره طیبه و ارض طیب در استان اشاره کرد و گفت:  ۱۰درصد از زکات جمع آوری شده مربوط به زکات شجره طیبه می باشد.

وی میزان زکات جمع آوری شده  سال قبل استان را ۱۶ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۷۹ درصد تهعدات استان در بحث جمع آوری زکات تحقق پیدا کرد.

وی اظهارداشت: اگر چه استان با بحران خشکسالی مواجه است و زکات های واجب استان کاهش پیدا کرده است اما اعتقادات و تدین مردم  باعث شده است میزان زکات استان  کاهش پیدا نکند و هرسال استان توانسته است به تهعدات خود  عمل کند و در سطح کشور جز استان های پر درآمد و برتر کشور است.

وی در پایان خواستار مشارکت همه جانبه مسئولان به ویژه اعضای دبیرخانه شورای زکات استان  در بحث جمع آوری زکات شد و از مردم خواست همچون گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره)  را در همه حوزه ها یاری دهند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.