به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمتالله مهآبادی درباره وضعیت ایرلاینهای قطری پس از چالشهای اخیر این کشور با تعدادی از کشورهای عربی که منجر به تحریم عبور هواپیماهای این کشور از آسمان کشورهای عربستان سعودی، امارت متحده عربی، بحرین و مصر شده، گفت: عبور هواپیماهای قطری از آسمان ایران ارزش فنی و سیاسی برای ما در بر دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با بیان اینکه عبور هواپیماهای قطری از آسمان ایران ارزآوری چندانی برای کشور به همراه ندارد، افزود: مدت زمان پرواز اغلب این هواپیماها از آسمان ایران نیم ساعت بوده و از این رو عایدی مالی و ارزآوری زیادی برای ما به همراه ندارد.
وی ادامه داد: ما در چارچوب سیاستهای جمهوری اسلامی این تسهیلات را برای کشور قطر ایجاد کردهایم. از نظر عملیاتی شرایط سخت، حساس و دشواری بوده و در شرایط عادی هیچ کشوری این کار را به علت اینکه توجیه اقتصادی ندارد انجام نخواهد داد.
مهآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایرلاینهای قطری پس از رفع تحریمها به پروازها از آسمان ایران ادامه خواهند داد یا خیر؟ گفت: به طور حتم هر راهی که ارزانتر باشد از سوی طرف قطری برگزیده خواهد شد اما ما امیدواریم قطر قدر این ایام و کمک های کشور ما را بداند.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به خرید ۵۷ میلیارد تومانی اولین فلایتچک گفت: با خرید این هواپیما ۶۶ سیستم ناوبری بصری، ۲۲ طرح تقرب، ۱۹ مسیر هوایی جدید و ۱۲۸ سیستم ناوبری هوایی محقق شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: تمام فعالیتهایی که با فلایتچک انجام میشود با تبحر و تخصص مهندسان ایرانی بوده و تاکنون این هواپیما توانسته ارزآوری بسیاری برای ما ایجاد کند.
مهآبادی با بیان اینکه خرید فلایتچک دو میلیون یورو زیر قیمت امضا شده انجام شده است، گفت: برخی اظهارات مبنی بر اینکه فلایتچک خریداری شده برای کشور گران تمام شده صحت ندارد زیرا این صحبتها از برخی دلالیها برای فروش هواپیمای غیر ایمن به کشور نشات میگیرد.
نظر شما