خرم آباد- خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر گفت: ۱۰ فروند هلی‌کوپتر در چهار سال گذشته به ناوگان امداد هوایی جمعیت هوایی هلال‌احمر اضافه‌شده است.

۱۰فروند بالگرد به ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر اضافه‌ شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی علیپوردرنشست مشترک با استاندار در جمع اصحاب رسانه شامگاه سه شنبه با اشاره به توجه ویژه جمعیت هلال‌احمر به استان لرستان اظهار داشت: در چهار سال گذشته ۱۰ فروند هلی‌کوپتر به ناوگان امداد هوایی جمعیت هوایی هلال‌احمر اضافه‌شده است حال‌آنکه از ابتدای پیروزی انقلاب تا پیش از چهار سال گذشته ۱۴ فروند هلی‌کوپتر در این سازمان وجود داشت که ۱۰ فروند در طول این چهار سال اضافه‌شده است.

وی افزود: استقرار بالگرد در استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد نیز به دنبال همین سیاست توسعه مراکز امداد هوایی در سطح استان‌ها بوده است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: با مساعدت استانداری لرستان طی تفاهم‌نامه‌ای که چند سال قبل تنظیم‌شده بخشی از این اعتبارات را استانداری و بخشی را جمعیت هلال‌احمر عهده‌دار شدند و تخصیص‌های خوبی نیز در این راستا داده شد و هم‌اکنون نیز دبیر کل سازمان جمعیت هلال‌احمر یک و نیم میلیارد تومان به‌منظور تکمیل این پروژه اختصاص داده که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و این مبلغ هزینه نشده و در اعتبارات پایان سال ۹۶ دیده‌شده است.

وی با انتقاد از سرعت عمل کم مسئولان در جذب اعتبارات تکمیل پروژه‌های این سازمان تصریح کرد: باید سرعت عمل بیشتر از این می‌بود و تا پایان تیرماه این اعتبار جذب می‌شد بنابراین مسئولان استان باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

علیپور بابیان اینکه استان لرستان در میان همه استان‌های کشور بالاترین میزان تخصیص اعتبارات در حوزه عمرانی به میزان دو میلیارد تومان را داشته است، گفت: احداث مرکز امداد هوایی بسیار استراتژیک است و انبارهای موجود باید به‌سرعت به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۲ ساختمان در جمعیت هلال‌احمر استان لرستان نیاز به تعمیرات و تجهیزات دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری‌های استان لرستان طلب‌هایی از سال‌های گذشته دارند و این سازمان توان پرداخت بدهی‌های ساختمانی باقیمانده از سال ۶۰ را ندارد و بنابراین استاندار تا جایی که ممکن است به حل مسئله با شهرداری‌های استان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.