خرم آباد- مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: عشایر لرستان با کم آبی در ییلاق مواجه نیستند، اما در قشلاق در برخی از مناطق با کم‌آبی روبرو هستیم.

عشایر لرستان مشکل کم‌آبی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، مراد بیرانوند بیان کرد: خوشبختانه در ییلاق عشایر با کم‌آبی مواجه نبوده و منابع آبی در دسترس آن‌ها قرار دارد، با این وجود در قشلاق و در منایق گرمسیری با چالش مواجه هستیم که در برخی از مناطق آبرسانی از طریق تانکر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: زندگی عشایری در کشورمان دارای قدمت بیش از 4 هزار ساله بوده و باید بتوان از تمام ظرفیت موجود برای ادامه یافتن این جریان استفاده کرد.

مدیرکل امور عشایری لرستان عنوان کرد: به هر حال باید بتوان برای تداوم زندگی عشایری شرایط را برای تامین امکانات و نیازهای جامعه عشایری مهیا کرد، که در این زمینه وجود امکاناتی همچون آب یکی از اصول اساسی محسوب می‌شود.

 بیرانوند اظهار کرد: از سوی دیگر باید بتوان زنجیره‌های تولید ثروت و تامین معیشت در این جامعه را تقویت کرد چراکه تنها با شرایط سنتی گذشته نمی‌توان انتظار تداوم زندگی عشایری را داشت، به همین دلیل برنامه‌های متعددی برای تامین معیشت این جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.