مدیر حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن از ادغام اردوی انتخابی قاریان و حافظان برای اعزام به مسابقات بین‌المللی، در فینال مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد. در این مسابقات ۱۰۰ داور امر قضاوت را بر عهده خواهند داشت.

ادغام اردوی انتخابی قاریان و حافظان در فینال مرحله کشوری مسابقات قرآن/ ۱۰۰ داور قضاوت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی میرزاجانی مدیر حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در ارتباط تلفنی که برنامه افق رادیو قرآن با وی بر قرار کرد، از طراحی فینال مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن به گونه‌ای خبر داد که کفایت آزمون‌های اردوی انتخابی اعزام قاریان را به مسابقات بین‌المللی کند.

وی با اشاره به اینکه مثلا در طرح ارزیابی یکی از ملاک‌ها تلاوت ۲۰ دقیقه‌ای است که بنا شد در مرحله فینال مسابقات سراسری نیز این آیتم را داشته باشیم، افزود: بعد از اتمام مسابقات و اعلام نتایج نهایی، جلسه‌ای با حضور هیأت داوران و نمایندگان کمیته اعزام و مرکز امور قرآنی اوقاف برگزار خواهد شد و پس از تبادل آرا، نتایج به ستاد عالی مسابقات اعلام می‌شود و در آنجا تصمیم نهایی مبنی بر اعزام قاریان و حافظان به مسابقات بین‌المللی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش تسنیم در رشته قرائت تحقیق آقایان سه مرحله رقابت شامل مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی  در نظر گرفته شده است که در این سه مرحله چهار تلاوت توسط شرکت‌کنندگان اجرا خواهد شد.
در مرحله مقدماتی هشت سطر و در مرحله نیمه نهایی ۱۲ سطر تلاوت خواهد شد. در مرحله نهایی نیز دو بخش در نظر گرفته شده است که در بخش اول قاریان تلاوت بلند ۲۰ دقیقه‌ای و در بخش دوم نیز تلاوت کوتاه پنج دقیقه‌ای اجرا خواهند کرد.

سال گذشته تلاوت ۱۰ دقیقه‌ای و ترتیل نیز جزو مواد اردوی انتخابی قاریان بود که با ادغام صورت گرفته حذف شده است.

در بخش دیگری از برنامه این هفته افق، حجت الاسلام مقنی معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از قضاوت ۱۰۰ داور در مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: ۵۵ داور آقا و ۵۵ داور خانم این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.