قدس آنلاین-گر.ه استان ها-علیرضا لعل اکبری: جمالی یکی از شهروندان در خصوص این تصادف به خبرنگار ما میگوید: به نظر میرسد، مسیر ویژه دوچرخه چندان مهندسی ساخته نشده و عامل بروز حوادث رانندگی در مسیر بلوار خیام است.
وی میافزاید: استفاده از لولههای کوتاه برای جدا سازی مسیر عبور و مرور دوچرخه با خیابان اصلی خطرناک است و رانندگان دید کافی ندارند.
وی اظهار میدارد: زمانی که این پروژه در حال اجرا بود، من بروز حوادث و خسارت به شهروندان را پیش بینی میکردم و دیدن تصویر تصادف اخیر این موضوع را تأیید میکند.
مسیری که ایمن نیست
حسن زاده یکی دیگر از شهروندان میگوید: به نظر من مسیر ایمنی برای دوچرخه سوار و برای رانندگان نیست.
وی تصریح میکند: هرچند نوارهای قرمز رنگی روی لولههای کوتاه سفید رنگ قرار گرفته و تعدادی تابلوی اعلام مسیر وجود دارد، اما کافی نیست.
وی میافزاید: بارها شاهد بودم، خودروهایی برای پیاده کردن سرنشین خود کنار همین لولههای کوتاه متوقف شدند و امکان تصادف در این زمانها خیلی زیاد است.
سبحانی دیگر شهروند مشهدی نیز میگوید: با اینکه در ابتدای مسیر ورود موتورسیکلت ممنوع شده، اما شاهد تردد موتورسیکلت در این مسیر هستیم و کمتر دوچرخه سواری از این مسیر عبور میکند.
وی تصریح میکند: ای کاش این مسیر در بخشی از پیاده روی عریض بلوار خیام ساخته میشد که شاهد بروز حوادث نباشیم.
مسیری که به طور کامل متمایز نیست
وی خاطرنشان میکند: همان گونه که مسیر تاکسی و اتوبوس در بلوار وکیل آباد تا حدودی متمایز شده، انتظار بود، این مسیر نیز به شکلی کاملاً متمایز ساخته میشد نه با لولههای چند سانتیمتری.
وی یادآور میشود: لولههای کوتاه برای رانندگان در حال حرکت چندان دیدی ندارد و ضروری است اقدامهای لازم برای جلوگیری از بروز حوادث این مسیر انجام شود.
مسیر سبز نقشی در بروز تصادف نداشت
در همین حال رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسانرضوی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص تصویر منتشر شده از تصادف بلوار خیام میگوید: این حادثه ساعت ۱۱ و نیم یکشنبه شب هفته جاری اتفاق افتاد و خودروی پراید پس از انحراف به مسیر سبز ویژه دوچرخه وارد و در حاشیه بلوار خیام واژگون شد.
سرهنگ ایزدی اظهار داشت: این حادثه به دلیل ضربهای که توسط خودرو پراید به دیگر خودروی پراید در حال حرکت صورت گرفت و راننده خانم این خودرو از مسیر منحرف شد و با لولههای مسیر ویژه دوچرخه برخورد کرد رخ داد که منجر به واژگونی خودروی پراید شد.
وی این شائبه را که وجود مسیر ویژه دوچرخه، باعث تصادف شده، رد کرد و افزود:عامل این تصادف، مسیر ویژه دوچرخه نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: محل این حادثه، حدفاصل مسیر جنوب به شمال خیام- فردوسی بود.
شهروندان با خیال آسوده تردد کنند
مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تصویر منتشره شده در فضای مجازی در خصوص اصابت خودرو پراید به مسیر ویژه تردد دوچرخه به خبرنگار ما میگوید: این مسیر در بروز حادثه نقشی نداشته است.
مجید بخت آزما اظهار میدارد: روزانه شمار زیادی خودرو از کنار مسیر سبز عبور میکنند و بروز دو سه تصادف نمیتواند، ساخته شدن این مسیر را زیر سؤال ببرد.
وی میگوید: طبق نظر کارشناسان، عامل این تصادف، مسیر سبز ویژه دوچرخه نبوده است.
مجید بخت آزما تصریح میکند: این مسیر کاملاً ایمن است و علائم و تابلوهای ضروری در محل نصب شده است و شهروندان با خیال آسوده تردد کنند.
وی خاطرنشان میکند: مسیر ویژه دوچرخه بلوار خیام در راستای توسعه حمل و نقل سبز و حفظ محیط زیست شهری توسط شورای ترافیک شهرستان مورد تأیید قرار گرفته است.
وی میافزاید: ساخت مسیر در بخشی از پیاده روعریض بلوار خیام که برخی از شهروندان اظهار داشتهاند، ممکن نبود و این مسیر، کارشناسی ساخته شده است.
ساخت مسیر سبز دوچرخه در دستور کار
وی یادآور میشود: در مشهد ۱۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه رو مصوب شده و تا کنون بیش از ۹۰ کیلومتر آن ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
بخت آزما تصریح میکند: با تأمین اعتبارات لازم در راستای گسترش فرهنگ حمل و نقل سبز، دیگر مسیرهای ویژه دوچرخه در سطح شهر ساخته خواهد شد.
نظر شما