به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی شهریاری در دیدار با مدیرکل راه آهن جنوب شرق اظهار داشت: امنیت سفر با ناوگان حمل و نقل ریلی بیشتر از سایر مبادی حمل و نقل است.
وی افزود: بنده به شخصه سفر با قطار علاقه بیشتری دارم. وی بیان کرد: طرح به کارگیری بومیان منطقه از جانب قرارگاه قدس و راه آهن جنوب شرق جهت تامین امنیت پایدار موثر بوده است.
وی ادامه داد: مقوله ماسه گیر بودن منطقه از سرعت سیر قطار می کاهد که این معضل گلایه مندی مسافرین را فراهم می کند.
شهریاری با اشاره به طرح تعویض خط ریلی زاهدان – میرجاوه، گفت: جابه جایی مسافرین بلاخص زائرین اربعین و حمل بار و مسافر حومه ای توجیه اقتصادی خوبی برای ساخت این خط است.
وی اضافه کرد: زیبا سازی و بهسازی فضای اداره کل راه آهن جنوب شرق فضای زیبایی به شهر بخشیده که قابل تحسین است.
وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد برای تصویب اینکه خط اصلی به میلک برود تلاش های زیادی کردیم که خداروشکر این موضوع مصوب شد.
مجید ارجونی در این دیدار اظهار کرد: موضوع جابه جایی زائرین پاکستانی تا کربلا از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی را پیشنهاد کردیم که مقرر شد سال آینده در این خصوص برنامه ریزی و جلساتی با سران عالی رتبه پاکستان برگزار شود.
وی ادامه داد: همکاران و کارشناسان ما طی بازدید های روزانه و ارسال گزارش و پیگیری از سوی ستاد در صدد ارتقاء کیفیت خدمات به مسافرین گرامی هستند.
وی تصریح کرد: تعویض خط ریلی زاهدان - میرجاوه در زمینه حمل بار و جابه جایی مسافر توجیه اقتصادی دارد که طبق برآورد ها با دو هزار میلیارد ریال قابلیت اجرا دارد.
وی اذعان داشت: یکی از مشکلات و محدودیت های ما عدم تردد قطار های ایرانی روی خط عریض پاکستانی است که با تعویض خط این مشکل نیز حل خواهد شد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: محور زاهدان بم در زمان تحویل به راه آهن دارای نواقصی بود که تاکنون مرتفع نشده و ماسه گیر بودن منطقه ما و همکاران پرتلاشمان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
نظر شما