مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امکان صد درصد مالکیت خارجی شرکت های ثبت شده در منطقه آزاد از مزایای سرمایه‌گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران است.

ثبت ‌بیش از ۳ هزار شرکت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار ‌

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم کردی دراین باره افزود: با هدف حذف بروکراسی اداری، ثبت هرگونه شرکت برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی، تجاری و گردشگری در ۲ روز کاری در منطقه آزاد چابهار انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار شرکت سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی در منطقه آزاد چابهار ثبت شده است، گفت: بازرگانان افغانستانی با ثبت بیش از ۱۶۰ شرکت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد رکورددار شرکت‌های ثبت شده خارجی هستند و این درحالی است که همچنان زمینه حضور فعالان اقتصادی افغانستان برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار فراهم است و هیچ مانعی برای تحویل زمین، ثبت شرکت و شروع فعالیت وجود ندارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاران داخلی هیچ محدودیتی در مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی برای ثبت و راه‌اندازی شرکت در منطقه آزاد ندارند.

به گفته این مسئول، نیاز نداشتن به روادید و سهولت در صدور مجوز ورود و اقامت سرمایه‌گذاران خارجی، آزادی انتقال ارز به خارج از کشور- بدون هیچ محدودیت- ، آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود فعالیت‌های اقتصادی و ضمانت سرمایه‌های خارجی از مزایای منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاران است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.