به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد طباطبائی در آئین راهاندازی نخستین ایستگاه سیار ثبت احوال که در فرمانداری یزد مورد آزمایش قرار گرفت اظهار داشت: افرادی که در مناطق محروم زندگی میکنند و یا توانایی حضور در دفاتر پیشخوان دولت را ندارند می توانند جهت اعزام اکیپ سیار کارت هوشمند ملی به محل سکونت خود با ثبت احوال هماهنگ نمایند .
وی هدف از راهاندازی ایستگاه سیار کارت هوشمند را خدمت رسانی بهتر و آسان تر به افراد جانباز، معلولان و افراد خاص با محدودیت حرکتی عنوان کرد و افزود: از امروز این ایستگاه به محل سکونت جانبازان ، معلولان و سالمندان خواهد رفت و نسبت به اخذ درخواست کارت هوشمند ملی آنان بدون ایجاد زحمت اقدام خواهد کرد .
مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت : ۸۰۰ ایستگاه سیار در سراسر کشور راهاندازی خواهد شد و مدت انتظار صدور کارت هوشمند نیز به دو هفته کاهش یافته است .
طباطبائی با بیان اینکه بسیاری از مردم تا سال ۸۹ کارت ملی نمونه قدیم دریافت کردند، تاریخ اعتبار پیش بینی شده برای این کارت ها را اسفند ماه امسال اعلام کرد و از مردم خواست هرچه سریعتر برای درخواست کارت هوشمند خود اقدام کنند .
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون برای ۳۰ میلیون نفر در سطح کشور و ۳۶۰ هزار نفر هم در استان یزد کارت هوشمند ملی صادر شده از تحویل این کارتها به ۲۸ میلیون خبر داد .
دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد در پایان از مردم خواست با مراجعه به سایت www.ncr.ir برای ثبت نام کارت هوشمند خود اقدام و پس از پرداخت آنلاین مبلغ ۲۰ هزار تومان به حساب خزانه و انتخاب نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت به محل سکونت خود ، در روز تعیین شده از سوی سامانه با در دست داشتن اصل شناسنامه به دفتر پیشخوان مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند . هزینه کارمزد دفاتر پیشخوان ۱۱ هزار تومان می باشد .
نظر شما