به گزارش قدس آنلاین، آیتالله محمدرضا ناصری یزدی در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و معاون وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید تمرکز را روی تحول بنیادی بگذارد و از ابتدا دانشآموزان با یک سبک علمی عمیق همراه با هویت دینی و اعتقادی پیش بروند.
وی افزود: امروزه درسها به درسهای کلاسی منحصر است و فقط دنبال یادگیری مطالب خاص هستند و از بسیاری از چیزهایی که باید بیاموزند محروم میشوند و قدرت عقلی و هویت دینی و خداییشان، اخلاق اجتماعی رشد نمیکند و قدرت تمیز حق و باطل درون آنها شکل نمیگیرد.
امامجمعه یزد گفت: قدرت تحلیل در این افراد کم میشود و نوآوری در کشور افت میکند، مگر اینکه دانشآموز از کودکی استعداد بسیار قوی و خوب داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سبک آموزشی که آموزش و پرور در زمان طاغوت در کشور جاافتاده که فقط دنبال خواندن باشیم و به دنبال جوشش و نوآوری نباشیم خارج شویم، گفت: ما باید به دنبال سبک جوششی، نوآوری، فورانی، تحول و تولید علم را در سبک آموزش و پرورش و دانشگاهها نهادینه کنیم.
آیتالله محمدرضا ناصری یزدی با بیان اینکه در سبک آموزش کنونی هنری به فرد ارائه نمیشود، تصریح کرد: ما باید در کشور سبکی را راهاندازی کنیم که دانشجو دنبال نوآوری و شکوفایی باشد و مشکلات تولید را حل کند.
نماینده ولیفقیه در استان یزد عنوان کرد: دستگاههای دولتی و آموزشی در کشور هنرش این است که بیکار تحویل جامعه میدهد و باید طرحی نو ارائه دهید تا با این مشکلات عدیده امروز مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بستر بسیار مناسبی برای تغییرات بنیادین دارد، افزود: معتقدم یک روحانی مجتهد، روشن و فهمیده باید دستاندرکار این دانشگاه باشد تا بتوانیم برنامهریزی درستی برای آن داشته باشیم.
آیتالله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اهمیت آموزش برای معلمین و اساتید، تصریح کرد: در آموزشهایی که برای آنها برگزار میشود باید دغدغه مندی را در اولویت قرار داد تا بتوان به نتیجه درست و صحیحی رسید.
نظر شما