به گزارش قدس آنلاین، محسن طالبی شلیمکی اظهار کرد: سمینار هوش هیجانی در مدیریت با هدف توانایی درک مدیریت احساسات و عواطف افراد در روابط انسانی برگزار میشود و طیفهای مختلفی از حوزه گردشگری، بسیج و جامعه مهندسان سپاه در این همایش حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت این هوش به توسعه کسب و کار کمک می کند، به غفلت در حوزه کسب و کار اشاره کرد و یادآور شد: سازمانها به دنبال برنامه ریزی بلند مدت و استراتژیک برای تقویت خودشان هستند ولی برای تحقق جامعه توسعه یافته نیاز به انسانهای توسعه یافته داریم و باید این مساله در نظر گرفته شود که برای هر فرد برنامه توسعه فردی نگارش گردد.
کارشناس مدیریت کسب و کار، با انتقاد از تدوین برنامههای بلند مدت در سازمانها، گفت: بیشتر کارکنان ما در ادارات و نهادها به دنبال ارتقا سازمانی هستند و به دنبال ارتقای سازمان خود نیستند.
طالبی اضافه کرد: در بحث هوش هیجانی ما به دنبال تقویت خود مدیریتی و روشهای شناسایی نقاط قوت و ضعف هستیم. در این همایش نیز به دنبال تقویت بنیه فکری و ذهنی افراد شرکت کننده بوده و بنا داریم که نگرش افراد به کار را تغییر دهیم.
مدیر نخستین همایش کاربرد هوش هیجانی در مدیریت، زمان برگزاری این همایش را ۱۸ بهمن ماه سال جاری اعلام و گفت: برنامه ریزی کردیم که در حوزه صنعت، مدیران کارخانهها و مسئولان فنی و نظام مهندسی ساختمان درگیر اجرای این طرح شوند.
طالبی با بیان اینکه استفاده از هوش هیجانی در کسب و کار ایدهای نوین بوده که برای بسیاری از مدیران جا نیفتاده است، تاکید کرد: هوش هیجانی نوعی استعداد عاطفی است که تعیین می کند از مهارتهای خود چگونه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و حتی کمک میکند فکر را در مسیری درست به کار گیریم.
نظر شما