تحولات منطقه

مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از آمادگی کامل کارکنان و خدام بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) برای پذیرایی و استقبال از ۸ میلیون زائر در ایام نوروز خبر داد.

آمادگی حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از ۸ میلیون زائر نوروزی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس انلاین به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در ششمین جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بنابر اعلام منابع رسمی در سال جدید شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تشرف زائران به بارگاه مطهر امام رضا(ع) خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ۴۸ جلسه کارشناسی و تخصصی با حضور مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی و دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان استان برگزار شده تا سطح کمی و کیفی خدمات را تا حد مطلوب افزایش دهیم.

بختیاری با اشاره به تشرف بیش از ۳۱ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در سال ۹۶، بیان داشت: بحمدالله دلدادگی و عرض ارادت مردم ایران اسلامی و عاشقان امام رئوف(ع) در حال افزایش است و این موضوع رسالت و تکلیف خطیر خدمتگزاران در حوزه‌های مختلف را مضاعف می‌کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: در این ایام ۲۵۰ هزار خادم و خادمیار فراخوان شده اند و ظرفیت روزانه ناهار مهمانسرای حضرت نیز تا ۵۰ هزار وعده افزایش یافته است.

وی گفت: برای برگزاری سخنرانی مقام معظم رهبری در اماکن متبرکه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم صورت گرفته و عملیات پوشش تصویری در ۵۰ نقطه اماکن متبرکه انجام خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد: همچنین در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی سخنرانی معظم له به ٤ زبان زنده دنیا به صورت همزمان ترجمه خواهد شد تا زائران غیرایرانی نیز امکان استماع سخنان ولی امر مسلمین جهان را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش ٣٠ درصدی برنامه‌های فرهنگی نوروزی حرم مطهر اظهار داشت: هدف ما عمق بخشی و تخصصی‌کردن اقدامات تبلیغی و فرهنگی حرم امام رضا(ع) است.

بختیاری در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای تامین پارکینگ مورد نیاز زائران در محدوده حرم مطهر، گفت: با فضاهایی که توسط آستان قدس در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته امکان پارک ۳۰ هزار خودرو به وجود آمده است.

وی بیان داشت: مفروش‌کردن تمامی صحن‌ها و پارکینگ‌های شماره ۱ و ۳ در زیرگذر حرم مطهر و درنظر گرفتن ۱۰۰ دستگاه ون و مینی‌بوس برای تسهیل تردد زائران از  دیگر اقداماتی است که برای افزایش رفاه حال زائران انجام شده است.

در ابتدای این جلسه، مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان استان به ارائه گزارش از اهم اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های ویژه ایام نوروز پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.