به گزارش قدس آنلاین، محمد هادی ضیایی مهر در گفت و گو با ایرنا افزود: پیمانکار ارائه دهنده خدمات در این خط مسافربری به دلیل مطالبات از راه آهن و محدودیتهایی که برای سرویس دهی به لوکوموتیوهای بخش مسافربری آن ایجاد شده بود از ادامه فعالیت در این مسیر صرف نظر کرده بود.
وی اظهار کرد: پیمانکار مزبور قطعات مورد نیاز برای راه اندازی لوکوموتیوهای مسافربری در این بخش را وارد کرده بود اما به دلیل مشکلات مالی این قطعات در گمرک مانده بود که با مساعدت راه آهن جمهوری اسلامی قطعات یاد شده ترخیص و لوکوموتیوهای مورد نظر به چرخه فعالیت بازگشت.
وی با بیان اینکه استفاده کنندگان از این قطار، اغلب اقشار کم درآمد و ساکنان حاشیه ریل راه آهن می باشند گفت: با پیگیری فرمانداران و نمایندگان شهرستانهای واقع در مسیر و مساعدت راه آهن جمهوری اسلامی روزانه یک قطار در این مسیر راه اندازی شد.
ضیایی مهر افزود: این قطار با سه واگن لوکس ۲ طبقه مجهز به سامانه های تهویه مناسب، با ظرفیت ۳۲۴ مسافر هر روز ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه از مشهد به مقصد آزادور حرکت می کند و روز بعد ساعت هشت و پنج دقیقه به مشهد باز می گردد.
وی اظهار کرد: قطار مزبور در مسیر شهرستانهای مشهد، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین و جغتای با بلیت ۱۵۱ هزار ریالی به مسافران و زائران بارگاه منور رضوی خدمات می دهد.
نیمه نخست پارسال حدود ۱۱۵ هزار مسافر در مسیر مشهد - آزادور و بالعکس جابه جا شدند.
نظر شما