تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین: مدیرکل راه آهن خراسان گفت:۱۹ درصد مدت زمان ماندگاری واگن‌های CIS در شبکه ریلی کشور در فصل بهار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران کاهش یافت

به گزارش قدس انلاین هادی ضیایی مهر افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، هفت هزار و ۳۰۰ دستگاه واگن، از طریق مرز بین المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد از این مرز خارج شده اند که میانگین زمان ماندگاری آن‌ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: سرمایه گذاری‌های خوب در بخش توسعه زیرساخت‌ها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقاء ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه بویژه بندرعباس و همچنین راه اندازی قطارهای برنامه‌ای و مستقیم ترانزیتی سرخس – بندرعباس و بالعکس، باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران از ۲۱ روز به ۱۷ روز شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: با توجه به اینکه از تاریخ ورود واگن‌های آسیای میانه از مرز به کشور مشمول پرداخت حق استفاده بهره برداری از واگن‌ها در شبکه ریلی کشور بصورت ارزی به راه آهن‌های آسیای میانه می‌شود بنابراین با کاهش ماندگاری واگن‌های مذکور در شبکه ریلی کشور در سه ماهه سال جاری، بیش از ۹۳۰ هزار فرانک معادل ۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی را بدنبال داشته و مانع خروج ارز بیشتر از کشور شده است.

ضیائی مهرگفت: ۴۸ درصد از واگن‌های ورودی و خروجی از مرز سرخس واگن‌های لبه بلند بوده که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی بوده و میانگین ماندگاری آن ۱۵ روز می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش یافته، همچنین ۳۶ درصد مربوط به واگن‌های مسقف می‌باشد که میانگین مدت زمان ماندگاری آن ۲۰ روز می‌باشد.

وی افزود: بهره وری یکی از مهم‌ترین کلید واژه‌های مدیریت نوین می‌باشد، از همین رو در چند سال اخیر افزایش بهره وری یکی از مهم‌ترین اهداف راه آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین شده لذا همواره بدنبال افزایش درآمد همراه با کاهش هزینه‌ها در راستای افزایش بهره وری می‌باشیم که کاهش ماندگاری واگن‌های CIS در ایران، یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش بهره وری می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.