به گزارش قدس آنلاین،زندی سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست در جمع مدیران معاینه فنی گفت: معاینه فنی خودرو بسیار مهم است، اواخر دهه هشتاد طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران مطرح شد و یکی از محورهای آن بحث معاینه فنی خودرو بودد.
وی افزود: با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، معاینه فنی رونق پیدا کرد و در چند سال گذشته شرایط تغییر کرده است.
به گفته زندی، در گذشته برگه معاینه فنی در کنار خیابان به فروش میرسید و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.
سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست با بیان اینکه اقدامات خوب محیط زیستی صورت گرفته است، گفت: ما نیز در بحث معاینه فنی حدود مجاز را سختگیرانهتر کردهایم و در خصوص کاتالیست خودروها دقت بیشتری به خرج میدهیم.
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد آلودگی هوا از طریق معاینه فنی کاهش مییابد گفت: تعدادی از کلانشهرهای کشور درگیر آلودگی هوا هستند و باید معاینه فنی برای کاهش آلودگی هوا جدی گرفته شود.
زندی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه آلودگی هوا گفت: در این جلسات نه تنها موضوع معاینه فنی بلکه موضوعات دیگر هم مطرح میشود.
زندی ادامه داد: بعد ازقانون هوای پاک و الزامات معاینه فنی برای خودروی سواری معاینه فنی برای هواپیماها و کشتیرانی نیز جدی شده و مکلف هستند که آنها هم معاینه فنی بگیرند و سازمان محیط زیست در این زمینه نظارت میکند.
سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست با تأکید بر بازنگری آئیننامه معاینه فنی گفت: با این کار وظایف سازمانها شفافتر و مشخصتر میشود.
زندی تأکید کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که تعدادی از آنها رد شدند، اما به شهرستانها رفته و در آنجا معاینه فنی گرفتند، باید دادن معاینه فنی در استانها هم سختگیرانهتر شود.
منبع: فارس
انتهای پیام/
نظر شما