تحولات لبنان و فلسطین

دیر پیام‌رسان گپ در خصوص اینکه برای رفع ضعف‌های کنونی پیام‌رسان‌های داخلی چه باید کرد، اظهار داشت: بخش اعظم این موضوع مربوط می‌شود به میزان تجربه‌ای که این ابزارها کسب می‌کنند، هر پروژه مشابه دیگری که وارد کار می‌شود، باید تجربه کند و بدون داشتن مشتری نمی‌تواند این فرآیند را طی کند.

برخی از پیام رسان های داخلی تا ۴۰ میلیون نفر هم ظرفیت دارند

به گزارش قدس آنلاین،هفته گذشته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهارنظری گفت که پیام‌رسان‌های داخلی با ظرفیتی که در شرایط کنونی دارند، توانستند جذب مخاطب ۱۰ میلیونی داشته باشند و بر اساس توانمندی واقعی این پیام رسان ها، نمودار رو به پیشرفت خوبی نشان می دهند؛ اما تصوری که برخی موافقان فیلتر تلگرام از این پیام رسانها ساختند، واقعی نبود؛ ما از همان ابتدا نیز به مجلس اعلام کردیم که ظرفیت این پیام‌رسان‌ها حدود ۱۵ میلیون نفر است.

این ادعا بر خلاف تصور رایج در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی بود که در گذشته درباره آنها گفته می‌شد و باعث تعجب شد. از همین رو با مدیران برخی پیام‌رسان‌ها گفتگو کردیم تا نظر آنها را در این خصوص بدانیم.

مهدی انجیدنی مدیر پیام‌رسان گپ در خصوص اینکه آیا پیام‌رسان‌های داخلی فقط ۱۵ میلیون نفر ظرفیت دارند، اظهار داشت: من به هیچ وجه این ادعا را قبول ندارم که گفته می‌شود ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی ۱۵ میلیون کاربر است؛ در حال حاضر که ما حدود هفت پیام‌رسان داخلی داریم، ظرفیت اینها در مجموع قطعاً بیش از چهل میلیون نفر – یعنی تعدادی که مردم در تلگرام بودند – ظرفیت دارند. اما من معتقدم حتی ۳ الی ۴ پیام‌رسان داخلی ما به تنهایی این ظرفیت را دارند که ۴۰ میلیون کاربر را در خود جای دهند.

وی ادامه داد: در این مدت اخیر پیام‌رسان‌های داخلی بسیار تلاش کردند و با جذب سرمایه‌گذاران بزرگ، هزینه‌ کردند و تجهیزات جدید خریداری کردند که باعث افزایش سطح توانایی آنها شده و به راحتی می‌توانند نیاز داخل را پوشش دهند. همچنین همانند وضعیت فعلی، مردم به نسبت تقسیم‌بندی بازار در این پیام‌رسان‌ها تقسیم شده‌اند و به همین دلیل مشکل خاصی در ارائه سرویس وجود ندارد.

مدیر پیام‌رسان گپ در خصوص اینکه برای رفع ضعف‌های کنونی پیام‌رسان‌های داخلی چه باید کرد، اظهار داشت: بخش اعظم این موضوع مربوط می‌شود به میزان تجربه‌ای که این ابزارها کسب می‌کنند، هر پروژه مشابه دیگری که وارد کار می‌شود، باید تجربه کند و بدون داشتن مشتری نمی‌تواند این فرآیند را طی کند. این موضوع همانند آن است که شما اسبی‌ را تربیت کنید ولی هیچگاه سواری نداشته باشد، این اسب به طور طبیعی هیچ وقت اسب مسابقه نمی‌شود. هر محصول نرم‌افزاری هم همینطور است، باید استفاده شود تا ایرادات آن دیده و اصلاح شود و با بهینه‌سازی گسترش پیدا کند.

انجیدنی ادامه داد: تلگرام هم همین مسیر را طی کرد و در سالهای اخیر بارها قطع شد، بر اساس گزارش رسمی خود تلگرام از ابتدای امسال تا الآن این پیام‌رسان بیش از ۸ یا ۹ بار قطع شدده است. متأسفانه این‌ها دیده نمی‌شود اما وقتی یک پیام‌رسان ایرانی دو ساعت قطع می‌شود همه مسئولان درباره آن صحبت می‌کنند و می‌گویند که ما نمی‌توانیم. به هیچ وجه این ایرادات به معنای این نیست که ما نمی‌توانیم و این مشکلات با راهکارهای نرم‌افزاری قابل حل هستند و اینها باید پیش بیایند تا آن محصول پیشرفت کند.

وی در رابطه با علت کاهش سرعت رشد کاربر پیام‌رسان‌های داخلی پس از گذشت مدتی از فیلترینگ تلگرام، گفت: تلگرام با وجود هاتگرام و طلاگرام، در دسترس مردم بود و فیلترینگ واقعی تلگرام فقط ۳ الی ۴ روز ادامه داشت و بعد از آن هاتگرام و طلاگرام به طور گسترده کار خود را شروع کردند. با این وضعیت همین تعداد کاربر هم که به پیام‌رسان‌های داخلی آمدند بسیار جالب بود، من به شخصه انتظار داشتم مهاجرت مردم بسیار کمتر باشد ولی در مجموع بیش از بیست میلیون نفر پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کردند و این خیلی آمار خوبی است. اما اگر فقط یک ماه مسئولان صبر می‌کردند و با عدم ارائه هاتگرام و طلاگرام اجازه می‌دادند مردم به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.