چندی قبل یکی از شهروندان در تماس با روزنامه قدس اظهار داشت مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بر خلاف ضوابط مجوز دفتر کفالتی را اخذ کرده وهم اکنون نیز این دفتر دایر می‌باشد و اقدام وی تخلف اداری می‌باشد؛

  ماجرای دفتر کفالت مدیر کل اتباع خارجی چیست؟

 بنابراین به منظور بررسی موضوع با محمد عجمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تماس گرفته و خواهان ارائه توضیحات وی شدیم. مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی اخذ مجوز دفتر کفالت به نام خود را بر اساس ضوابط قانونی دانست.

محمد عجمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: پس از تصمیم‌گیری در سطح وزارتخانه‌های مربوطه در سال ۹۳ مقرر شد تا دفاتری با عنوان دفاتر کفالت برای ارائه خدمات به اتباع خارجی تأسیس شود. وی ادامه داد: بر همین اساس با ابلاغ شرایط اخذ مجوزها فرایندهای لازم در استان انجام شد و متقاضیان تأسیس این دفاتر با ارائه مدارک مورد نیاز به مراجع اعلامی در پروسه بررسی قرار گرفتند.

عجمی اظهارداشت: یکی از شرایط لازم برای اخذ مجوز داشتن سابقه مرتبط با امور اتباع از سوی متقاضیان بود که حداقل ۷ سال یا ۱۰ سال وحتی بیشتر به تناسب شروط دیگر همچون سن یا مدرک تحصیلی متقاضی بود.

وی افزود: بر همین اساس بنده نیز به عنوان یکی از متقاضیان ومنطبق با ضوابط قانونی پروسه اخذ مجوز را طی نمودم و تمام مراحل بررسی‌ها در تهران صورت گرفت و مراجع رسمی صدور مجوز با توجه به شرایط بنده چنین مجوزی را صادر نموده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.