به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدرضا رئیسی با تأکید بر اینکه توسعه و آبادانی شرق کشور یکی از نیازهای توسعهای کشور و دارای اولویت است، بیان کرد: برای توسعه شرق کشور، ضرورت دارد زیرساختها اجرایی شود.
وی افزود: این زیرساختها و عملیات زیربنایی شامل رساندن آب به منطقه، توسعه زیرساختهای ریلی و همچنین رشد زیرساختهای جادهای است.
رئیسی اظهار داشت: شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی حدود ۳۴ سال است که فعالیت عمرانی برای کشور انجام میدهد و با این سابقه کاری، تجربهای گسترده و توانایی بالایی در حوزه اجرای خطوط ریلی و آزادراهها دارد.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی با بیان اینکه شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی از توان فنی و عمرانی لازم برخوردار است، افزود: سرمایهگذاران بخش خصوصی اعتماد کامل به ما دارند.
رئیسی با تأکید بر لزوم فرهنگسازی جذب سرمایهگذاربخش خصوصی اضافه کرد: متأسفانه دستگاههای اجرایی کشور نحوه جذب منابع مالی غیردولتی را یاد نگرفتهاند و برای اجرای فعالیتهای عمرانی کشور همیشه وابسته به خزانه دولت بودهاند.
سرمایهگذاری ۷۰ درصدی آستان قدس در آزادراه مشهد-چناران
وی درباره ورود به پروژههای آزادراهی توسط شرکت عمران آستان قدس رضوی اظهار داشت: این شرکت پیش از این آزادراه کنارگذر شمالی مشهد را اجرا کرد که به بهرهبرداری رسید.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی اولین تشکیلات در کشور است که در سال ۶۲، آزادراهی بین مشهد و شهرک رضویه با سرمایهگذاری ۱۰۰ درصدی آستان اجرا کرد.
رئیسی گفت: در حال حاضر آزادراه مشهد ـ چناران به عنوان یکی از پرترددترین راههای کشور، توسط شرکت عمران آستان قدس رضوی در حال ساخت است و کارگاههای این پروژه همگی فعال است.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه پروژه آزادراه مشهد ـ چناران حدود ۵۵ کیلومتر است، افزود: آستان قدس رضوی سرمایهگذاری ۷۰ درصدی در این پروژه دارد همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز به عنوان دولت، سرمایهگذار ۳۰ درصدی این پروژه است.
وی پیشرفت این پروژه آزادراهی را بیش از ۱۰ درصد ارزیابی کرد و گفت: امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد و به تناسب تملک اراضی از سوی وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه بیشتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی اضافه کرد: بیش از ۱۶۰ دستگاه انواع ادوات و ماشینآلات راهسازی در این پروژه مشغول به کار است.
رئیسی با تأکید بر اینکه تکمیل آزادراه مشهد ـ چناران میتواند در ارتقای ایمنی سفرهای جادهای برای زائران امام رضا(ع) مؤثر باشد، گفت: در جاده قدیم مشهد ـ چناران تصادفات زیادی رخ داده است اما با توسعه این آزادراه، ایمنی زائران و مجاوران امام رضا(ع) تأمین خواهد شد.
شروع عملیات اجرایی آزادراه مشهد- چناران-قوچان سال ۱۳۹۶ بود.
اواخر شهریورماه امسال، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در اینباره گفته بود: آزادراه مشهد- چناران-قوچان نقش مهمی در تفکیک ترافیک برون شهری و حومهی شهر مشهد دارد.
به گفته خیرالله خادمی هماکنون مطالعات فاز اول این پروژه در خصوص طراحی مسیر و مطالعات اقتصادی، اجتماعی و غیره ۱۰۰ درصد انجام شده و مطالعات فاز دوم نیز بیش از ۷۰ درصد تکمیل شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در توضیح عملیات اجرایی قطعه اول این آزادراه حدفاصل مشهد تا چناران گفته بود: این قطعه به طول ۵۰ کیلومتر در منطقهای با کاربریهای فراوان صنعتی و دسترسیهای متعدد روستایی قرار گرفته است که احداث این آزادراه کمک شایانی در روانسازی و کاهش ترافیک در این محدوده دارد.
به گفته وی اعتبار مورد نیاز برای این بخش حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است، بخشی از ارزیابیها انجام شده و عملیات اجرایی در حال انجام است.
منبع: فارس
انتهای پیام/
نظر شما